Mosolygó és csillogó szemű szakembereket vélt látni a díjátadónak helyt adó budapesti Marriott szálló Buda termének első soraiban dr. Princzinger Péter, az MTÜ vezérigazgató-helyettese, a szövetségek szövetségének, a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítványnak elnöke. Optimizmusát erősítheti, hogy szerinte a magyar turizmus fontos történelmi pillanathoz érkezett azt követően, hogy 2 évnyi előkészítési munka után 2018. a konkrét fejlesztésekről fog szólni. És a „következő két évben a szakma is megtalálja a még jobb együttműködési lehetőségeket” – toldotta meg. A lehetőségek kihasználásában kiemelt szerepet kapnak a szövetségek – jelentette ki.
Idén 3 kategóriában ítélt oda díjat a MABEUSZ.
2017 Vendéglátósa a pályáját 1992-ben a Gundelben kezdő Dallos Ferenc lett. A mára 18 vendéglátóegységet vezetőként, vagy társtulajdonosként felügyelő szakember úgy véli: sikerük a csapatmunkában és az ügyfélközpontúságban rejlik. „Ha mégis hibáznánk, engem mindig hívhatnak” – biztosította a beutaztatói plénumot.
2017 Szállodája a budapesti Hotel Moments lett. „Azonnali válasz és korrektség” – foglalta össze Kanel Gyula sikerük magyarázatát. „Amikor belép a vendég, megpróbáljuk elvarázsolni, élményt kínálunk” – tette hozzá a szálloda igazgatója.
Turisztikai termék kategóriában a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. vehette át a 2017-re járó elismerést. „A külföldiek TOP-5 budapesti látnivalói közt legalább egy történelmi fürdő szerepel” – újságolta Czinege Szilvia, a tavaly fürdőiben több mint 4 millió látogatót fogadó vállalat értékesítési és marketing igazgatója.
Idén sem ül tétlenül a szövetség — derült ki Kálmán István idei terveket firtató kérdésünkre adott válaszából. Míg tavaly azt tűzték ki maguk elé célul, hogy megszilárdítsák helyzetüket az új idők, új, hazai idegenforgalmi mátrixában, addig 2018-ban megnyugtatólag szeretnék rendezni az éttermi áfacsökkentés fejében kivetett 4%-os turizmusfejlesztési hozzájárulás körüli ellentmondásokat. Igyekeznek konstruktív javaslattal élni az MTÜ felé a külföldi vásári megjelenéseket illetően. Egyeztetnének a szállodaipari szakmai képviselettel, nagy szállodaláncokkal a budapesti kapacitáshiány miatti nehézségek orvoslása érdekében, valamint a szövetséget bemutató prezentáció révén erőteljesebben kommunikálnák a küldőpiacok felé Budapestet és az országot, mint desztinációt.