Magyar EP-képviselő javaslatára indul kampány a légi utasok jogairól

Szanyi Tibor európai parlamenti képviselő az MSZP Fogyasztóvédelmi Tagozatának szakmai együttműködésével és kérésére szorgalmazta az Európai Bizottságnál egy újabb információs kampány indítását a légi utasok jogérvényesítésének elősegítésére. A Bizottság pozitívan reagált a kérésre: a témával kapcsolatos európai kampányt várhatóan ez év elején indítják – mondta el Gúr Roland, az MSZP Fogyasztóvédelmi és Életminőség Tagozatának elnöke.

Az ésszerű intézkedések ellenére sem elkerülhető rendkívüli körülmények nyomán bekövetkező jelentős késések vagy egyéb, az utasokat is negatívan érintő történések esetén a légi fuvarozók mentesülhetnek az egyébként európai szabályok alapján kötelező kártalanítási kötelezettség alól. Azonban a társaságok ilyenkor is kötelesek gondoskodni az utasok tájékoztatásáról, ideértve azt is, hogy milyen további jogi lehetőségeik vannak, valamint rendelkezésre kell bocsátaniuk a hatáskörrel rendelkező nemzeti hatóságok elérhetőségét is.

Csakhogy egyes légitársaságok túlságosan tágan értelmezik a „rendkívüli körülmények” kategóriáját, és ide sorolnak olyan eseteket is, melyeket kellő körültekintéssel elkerülhettek volna. Emellett gyakran elmulasztják a jogismertető közlemények kihelyezését is, melynek eredményeképp a légi utasok jogait kettős sérelem is érheti.

E probléma megoldása érdekében fordult Szanyi Tibor európai parlamenti képviselő az MSZP Fogyasztóvédelmi Tagozatának kérésére az Európai Bizottsághoz. A Bizottság a megkeresésre reagálva elmondta, hogy először is mindkét tárgyban fel fogja hívni a nemzeti végrehajtó szervek figyelmét. Ezen kívül pedig újabb információs kampányt is indít 2016 elejétől, amely minden közlekedési módot érint majd (azaz nem csak a légiközlekedési szektort), és az utasok jogaira igyekszik majd felhívni a figyelmet. A kampány várhatóan 2017 végéig fog tartani.

Szanyi Tibor kiemelte: „Örömmel értesültem a Bizottság válaszáról, mely kedvező változásokat hoz a légi utasok kártérítéshez való jogának tényleges érvényesülésében. A megfelelő információk birtokában az utasok sokkal hatékonyabban fognak tudni fellépni saját jogaik védelmében. A több és egyértelműbb információ a magas színvonalú fogyasztóvédelmet szolgálja!”


Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.