MÁV: figyelem felkeltés ütközéssel

Egy közút-vasút szintbeli kereszteződésben egy M43-as mozdony ütközött össze egy szabálytalanul a sínen álló személygépjárművel. A MÁV Zrt. – az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság (ORFK-OBB) közreműködésével – ezzel a szimulált helyzettel hívta fel a figyelmet arra, hogy egy nem nagysebességgel közlekedő mozdony is képes az ütközéskor szinte teljesen szétroncsolni egy átlagos személyautót. A vasúttársaság bejelentette, hogy 12,4 milliárd forintos vasúti közlekedésbiztonsági fejlesztéseket és biztonságnövelő beavatkozások indít az Új Széchenyi Tervben a célra elkülönített 50 milliárd forintból.

A MÁV Zrt. – az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság (ORFK-OBB) közreműködésével – folytatta nyári baleset-megelőzési kampánysorozatát a Budapesti Intermodális Logisztikai Központban (BILK), ahol egy szimulált ütközéssel mutatta be a közút-vasút szintbeli kereszteződésekben rejlő veszélyeket. A szimuláció során egy futóképes, leselejtezésre váró mozdony és egy üzemképtelen autó ütközött egy forgalom elől elzárt vágányon. A színlelt helyzetben a mozdony vezetője észlelte, hogy egy személygépkocsi vesztegel a síneken egy közúti átjárónál. A mozdonyvezető azonnal vészfékezett és figyelmeztető jelzést adott, de az autó a kürthang ellenére sem mozdult, így az ütközést már nem lehetett elkerülni. A mozdony – alacsony, 30 km/h haladási sebessége ellenére is – nekicsapódott a járműnek. A vonat eleje az autó első felét elsodorta, körülbelül 130 méteren át maga előtt tolta, majd a gépkocsi a mozdony alá gyűrődött. Az ütközés következtében a mozdonyban alig esett kár, azonban a személygépkocsi utas oldali karosszéria- és biztonsági elemei nem bírták a terhelést, és szinte papírként gyűrődtek össze. A gépjármű vezetője a roncsok között rekedt. Az autó ezúttal üres volt, de valós szituációban az autóban ülők feltételezhetően nem élnének túl egy ehhez hasonló balesetet, vagy súlyos, egész életükre kiható sérülést szenvednének!
Egy ehhez hasonló ütközés következtében előfordulhat, hogy a vasúti pálya is megrongálódik, ezért a baleseti helyszínelést követő helyreállítás befejezéséig, több órán keresztül szünetelhet mind a közúti, mind a vasúti közlekedés, ami miatt több ezer utas és arra közlekedő csak jelentős késéssel érheti el úti célját.
A szervezők, köztük a MÁV Zrt. elsődleges célja felhívni a közlekedők figyelmét arra, hogy ezek a balesetek minden esetben elkerülhetők, ha a gépjárművezetők betartják a közlekedési szabályokat és tisztában vannak az útátjárókban előforduló veszélyekkel. Tudatosítani kell a közúti közlekedés résztvevőiben, hogy akár járművel, akár pedig gyalogosan közlekednek, igen nagy kockázatot vállalnak akkor, ha a vasúti átjárókra vonatkozó szabályokat megszegik. A KRESZ szabályai is megkövetelik az átjárók fokozott óvatossággal történő megközelítését.
Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója felhívta a figyelmet, hogy a balesetmegelőző kampányok mellett a közlekedésbiztonsági fejlesztéseket is kiemelten kezeli a nemzeti vasúttársaság a balesetek számának minimalizálása érdekében. Éppen ezért az Új Széchenyi Tervben elkülönített 50 milliárd forintból a MÁV 12,4 milliárdot fordíthat biztonságnövelő beavatkozásokra a baleseti gócpontokon. Az idei előkészületeket követően elinduló fejlesztések legkésőbb 2015 második felére befejeződnek.
Dr. Túrós András, a MÁV Zrt. biztonsági igazgatója a sajtótájékoztatón beszámolt arról, hogy az elmúlt évek ellenőrzései és az újszerű nyári kampánysorozat hatása sokszorosan felülmúlta a vasútvállalat elképzeléseit: közel 60%-kal, a tavalyi az első három negyedévi 59-ről 36-ra csökkent az útátjárós balesetek száma és – ugyanezt az időszakot vizsgálva – fele annyian, 22 fővel szemben, 10-en haltak meg augusztus végéig.
A baleset-megelőzés közös érdek. A személyi sérüléses baleseti károk mérséklése érdeke a rendőrségnek, a hatóságoknak, a biztosítótársaságoknak, a közlekedésbiztonsági szervezeteknek és a vasúttársaságoknak is – erről Kriss Béla, a MÁV Zrt. kommunikációs igazgatója beszélt. Beszédében az érintett szervezetek támogatását is kérte a nemzeti vasúttársaság jövő évi, intenzív közlekedésbiztonsági és baleset-megelőzési kampányához.
Az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság minden olyan kezdeményezést szívesen fogad, és támogat, amelynek célja a vasúti átjárók közlekedés-biztonságának további javítása. Kiss Csaba rendőr alezredes elmondta: Véleményem szerint nagy szükség van az ilyen nagyszabású programokra. Egyrészt azért, mert a kampány aktuális közlekedésbiztonsági problémára irányul, másrészt pedig azért, mert a program számos együttműködő partner aktív részvételével valósul meg. Minden lehetőséget meg kell ragadni és időről-időre fel kell hívni a közlekedők figyelmét, hogy a vasúti átjárók egyike a közúti közlekedés legveszélyesebb helyszíneinek. Tudatosítani kell, hogy az itt bekövetkező balesetekben a gyalogosoknak és a járművezetőknek gyakorlatilag nincs esélyük – legfeljebb szerencséjük.


Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje

Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje 

Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről

A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről 

A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos

Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos 

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!

Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen! 

Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair

Új járatot indít a Ryanair 

2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.
Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását

Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását 

A két fél a következő évre szóló, karbantartási projektre kötött keretmegállapodása nemcsak a légiközlekedésben való együttműködést, hanem a magyar-szerb gazdasági és diplomáciai kapcsolatok erősítését is tükrözi.
SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között

SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között 

Szorosabb együttműködési megállapodást kötött a Garuda Indonesia és a Singapore Airlines.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.