Az egyre több repülőjegy-eladásból származó növekvő profit érdekében eddig az volt a trend, hogy extra sor üléseket préseltek be a gépekbe, így a lábtér fokozatosan csökkent. Most az amerikai United Airlines azt tervezi, hogy hosszú távú, Boeing 777-200-as járataikon az ülések szélességét is csökkentik, hogy soronként még egy ülőhellyel tudják bővíteni a kapacitást. Így a szokásos kilenc helyett tízüléses gépek repülnének, vagyis gépenként száz üléssel lehetne bővíteni a férőhelyet – állítja az Aviation Week magazin. A United egyelőre nem hozta nyilvánosságra szándékát, hanem azt nyilatkozta: „Felmérjük a különböző lehetőségeket, de egyelőre nem tudunk semmit megerősíteni.”
A jelenlegi ülések körülbelül 45,7 centiméteresek, néhány európai és közel-keleti légitársaságnál pedig, amelyek már soronként tíz férőhelyes 777-200-asokkal repülnek, az ülések szélessége alig több mint 43 centiméter. Az American Airlines az egyetlen jelentős amerikai légitársaság, amelyik szintén tízüléses gépeket üzemeltet.
A további keskenyítésnek az utasok nem örülnek, pláne nem az amerikaiak, hiszen az USA-beli felnőtt lakosság több mint egyharmada elhízott, az egészségügyi statisztikák szerint pedig ez a szám a 70-es évek óta folyamatosan nő.
Nemrég arról írtunk, hogy mik azok a dolgok, amik a legjobban idegesítik a légi utasokat - ezt ide kattintva olvashatja el.
Forrás: LA Times