Ez a vizsgálat viszont csak forgalom nélkül és úgy történhet, ha a hidat néhány centiméterrel megemelik.- derül ki a vg.hu cikkéből.
Mivel 38 saru tartja a hidat és egyidőben ennyi helyen nem lehet megemelni a szerkezetet, ezért szükség lesz még egy zárásra. Erre várhatóan 2024. április 13.-án (szombaton) 8 és 14 óra között kerül sor. Azoknál a saruknál, ahol a próbaemelés során történő vizsgálatok azt mutatják, hogy a kérdéses sarukat cserélni szükséges, akkor ezeket – a tervezést és gyártást követően -, várhatóan augusztus végén, szeptember elején cserélik.
Fontos megjegyezni, hogy ez egy előre tervezett vizsgálat, ettől függetlenül a híd biztonságos, jó állapotban van. - jelentette ki közleményében az MKIF Zrt.
A pályazár idejére kijelölt terelőutak az alábbiak:
A Budapest felől érkezőknek Zamárdi csomópontban kell elhagyni a pályát és Balatonszárszónál lehet visszatérni. Az országhatár felől közlekedőknek Balatonszárszó csomópontban kell elhagyni a pályát és Zamárdinál lehet visszatérni.
Az M7-en, a Kőröshegyi-völgyhíd, Fonyód és Eszteregnye térségében a terelések kiépítésével már március 20-án elindultak az idei szintrehozási munkálatok. Az M7-en idén várhatóan 1,4 millió négyzetméteren cseréljük a tönkrement burkolatot új aszfaltra, ahol szükséges, a mélyebb rétegeket is javítjuk. Várhatóan 60 híd és felüljáró is megújul ezen a pályán. A vakáció ideje alatt pedig ahogyan tavaly, idén sem végzünk előre tervezett munkálatokat Budapest és a Balaton között.
További felújítások várhatók
Mint írják, a tavaly indult szintrehozás során 2025-ig 538 kilométeren cserélik ki a tönkrement burkolatokat, illetve országszerte mintegy 200 híd és felüljáró kerül felújításra, köztük több olyan nagy híd, mint a Kőröshegyi völgyhíd.