Megfeleződött a fapados-jegyeladás hazánkban

A válság kezdete óta csökkent a fapados jegyeladás aránya a hagyományos légitársaságok értékesítésének javára. Mindez elsősorban az áraknak köszönhető.

Valamilyen felsőbb hatalom segítségét szeretném kérni, hogy a K&H Bank reklámjai ne látszódjanak, ne hallatszanak egyáltalán most egy darabig! Olyan, de olyan szép gesztus lenne ez a Kárpát-medencében élő sokmillió magyarral szemben, egy igazi felelős vállalatirányítási döntés, klasszikus csr.

Semmiképp sem arra gondolok, hogy a K&H ne költsön többet reklámra. A média továbbra is kapja meg a megszokott milliárdokat, de a felületeken minden maradjon tiszta, fehér és üres. Lemehet a fehérnéma húsz másodperc a reklámblokkban, világíthatnak a teljesen üres óriásplakátok, vibrálhatnak az egyszínű, fehér bannerek, akár még apró betűs „K&H” felirat is lehet alul. Csak ne tűnjön fel soha többé sehol a kék-narancs Surda-sapka, a fehér hátterű stúdió, ne szólaljon meg a szétalázott Jamiroquai-szám és egyáltalán ne legyen most hónapokig semmi, ami audiovizuálisan több mint a „K” az „&”-jel és a „H”!

Ha kialakulna ez a csend, akkor végig lehetne gondolni és elemezni az elmúlt négy évet, milyen volt ez az egész sztori a klasszikus brókerbotrányos reneszánszlogó óta. Mert volt azért pozitívum is. Például szinte mindenki elfelejtette, hogy a kulcsárattilás bank és a surdasapkás rajzfilmbank ugyanaz a cég.

Aztán a megkülönböztethetőség miatt is jár egy pozitív jel a SWOT-analízisben. Ugyan soha nem derült ki, hogy miről szól pontosan a K&H-márka, és az sem, mi az eleje és mi a vége annak a mesének, amit az első néhány reklámfilm akart elmondani [Erről bővebben a Kreatív 2005. szeptemberi számában írtunk kritikát – A Szerk.], a K&H könnyedén beazonosítható lett. Nem szép, nem elegáns, de más. Egyszerűen valami olyan ruhába bújtak bele 2005 nyarán, amilyet bankos körökben nem sokan viseltek akkoriban. Furcsán állt rajtuk, de egyediek voltak. Fiatalos – mondanák a nyugdíjasok a villamoson. Meg talán szerethető, valakiknek, egy darabig.

Volt rengeteg jótékonykodás is, az olimpiai sport támogatása, ötletes megjelenések a nyári fesztiválokon, ehhez kapcsolódó masszív marihuánareklám, majd felesleges magyarázkodás és persze a sok-sok reklámhatékonysági díj, amit az ilyen kritikák után lobogtatni szoktak. Két éve a mese helyett bejött a tánc, és ez az egész kommunikációs ügy begyorsult a lejtőn, mi pedig csak várjuk a koppanást. De nem jön. Mondjuk nem csoda, mert van egy szép és mindenre ráhúzható axióma: lefele nincs határ.
 

{video|id=562|width=425|height=344}



Így aztán hiába nincs már a bank mögött valódi reklámügynökség [erről bővebben a Kreatív 2009. februári számában közöltünk cikket – A Szerk.], reklám sincs, de a mókuskerék forog, mert ott van a kötelező kín, hogy valamit be kell tenni abba az átkozott médiába. Hónapról hónapra megjelenik a fáradt, üres stúdióhelyszín, benne a táncos és a sapka, meg az „ebkm” és a „thm”. Most van egy új szereplő is, egy nagydarab ember, azért nagydarab, mert a kamat most nagy. „Nagyon nagy”. Egy igazi geg.

Nem lesz ez így sokáig, mert nem lehet. Jön majd a landolás, aztán változás lesz, új arculat, új irány. Mielőtt azonban ez megtörténik, nagyon fontos lenne kipihenni az egészet. Összecsomagolni az érintetteket, elmenni egy eldugott kastélyba, magukkal vinni egy pszichológusokból, kutatókból, szervezetfejlesztőkből, mediátorokból, karaoke feléneklőkből és szállodai animátorokból álló hadsereget és megkeresni az okokat. Addig meg futhatna a fehérnulla reklám kis fekete arial betűtípusú „K&H”-val a végén.

Értékelés: 1

 


A Wizz Air felfüggeszti a dubaji, abu-dzabi-i járatait

A Wizz Air felfüggeszti a dubaji, abu-dzabi-i járatait 

A légitársaság azokat az ügyfeleket, akik közvetlenül foglaltak, az általuk megadott e-mail címeken és telefonszámokon értesíti.
Új szinten az autómegosztás: egyre többen választják külföldi utakhoz is

Új szinten az autómegosztás: egyre többen választják külföldi utakhoz is 

A forgalmi adatok és az úti célok alapján kiderült a MOL Limo-nál: a hosszútávú belföldi bérlések legnépszerűbb célpontja a magyarok körében a Balaton.
Tarolt a Turkish Airlines a légitársaságok Oscar-díjátadóján

Tarolt a Turkish Airlines a légitársaságok Oscar-díjátadóján 

Immár tizedik alkalommal nyerték el az „Európa legjobb légitársasága” címet.
Emirates: új játékok, jobb repülési élmény

Emirates: új játékok, jobb repülési élmény 

A légitársaság a nyári iskolai szünetre időzítve új fedélzeti játék- és táskakollekciót vezet be a gyerekek számára minden járatán.
Hosszas előkészítő munka után az idei főszezonra tervezett start is elmaradhat

Hosszas előkészítő munka után az idei főszezonra tervezett start is elmaradhat 

A turistákat egyik görög szigetről a másikra szállító hidroplánokról van szó.
Karbantartási munkák a debreceni reptéren

Karbantartási munkák a debreceni reptéren 

Ez idő alatt leáll a forgalom.
Az izraeli légitársaság rendkívüli járatokat indít

Az izraeli légitársaság rendkívüli járatokat indít 

Az izraeli helyzet alakulása miatt minden menetrend szerinti járatot töröltek. Most hazaszállító járatok indítására készülnek.
A Wizz Air kitart a korábban vitatott hajtóműgyártó mellett

A Wizz Air kitart a korábban vitatott hajtóműgyártó mellett 

A korábbi problémák ellenére ismét Pratt & Whitney hajtóműveket rendelnek.
A Wizz Air módosította izraeli és jordán járatainak szüneteltetését

A Wizz Air módosította izraeli és jordán járatainak szüneteltetését 

Az ultrafapados légitársaság ideiglenesen felfüggesztette járatait Izraelbe és Jordániába – szeptember 15-ig egyik érintett úti célra sem közlekednek gépei.
Ekkora hatótávval mérnek a hazai traffipaxok

Ekkora hatótávval mérnek a hazai traffipaxok 

A rendőrség háromféle műszerrel mér – íme a különböző módszerek.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.