Megfeleződött a fapados-jegyeladás hazánkban

A válság kezdete óta csökkent a fapados jegyeladás aránya a hagyományos légitársaságok értékesítésének javára. Mindez elsősorban az áraknak köszönhető.

Valamilyen felsőbb hatalom segítségét szeretném kérni, hogy a K&H Bank reklámjai ne látszódjanak, ne hallatszanak egyáltalán most egy darabig! Olyan, de olyan szép gesztus lenne ez a Kárpát-medencében élő sokmillió magyarral szemben, egy igazi felelős vállalatirányítási döntés, klasszikus csr.

Semmiképp sem arra gondolok, hogy a K&H ne költsön többet reklámra. A média továbbra is kapja meg a megszokott milliárdokat, de a felületeken minden maradjon tiszta, fehér és üres. Lemehet a fehérnéma húsz másodperc a reklámblokkban, világíthatnak a teljesen üres óriásplakátok, vibrálhatnak az egyszínű, fehér bannerek, akár még apró betűs „K&H” felirat is lehet alul. Csak ne tűnjön fel soha többé sehol a kék-narancs Surda-sapka, a fehér hátterű stúdió, ne szólaljon meg a szétalázott Jamiroquai-szám és egyáltalán ne legyen most hónapokig semmi, ami audiovizuálisan több mint a „K” az „&”-jel és a „H”!

Ha kialakulna ez a csend, akkor végig lehetne gondolni és elemezni az elmúlt négy évet, milyen volt ez az egész sztori a klasszikus brókerbotrányos reneszánszlogó óta. Mert volt azért pozitívum is. Például szinte mindenki elfelejtette, hogy a kulcsárattilás bank és a surdasapkás rajzfilmbank ugyanaz a cég.

Aztán a megkülönböztethetőség miatt is jár egy pozitív jel a SWOT-analízisben. Ugyan soha nem derült ki, hogy miről szól pontosan a K&H-márka, és az sem, mi az eleje és mi a vége annak a mesének, amit az első néhány reklámfilm akart elmondani [Erről bővebben a Kreatív 2005. szeptemberi számában írtunk kritikát – A Szerk.], a K&H könnyedén beazonosítható lett. Nem szép, nem elegáns, de más. Egyszerűen valami olyan ruhába bújtak bele 2005 nyarán, amilyet bankos körökben nem sokan viseltek akkoriban. Furcsán állt rajtuk, de egyediek voltak. Fiatalos – mondanák a nyugdíjasok a villamoson. Meg talán szerethető, valakiknek, egy darabig.

Volt rengeteg jótékonykodás is, az olimpiai sport támogatása, ötletes megjelenések a nyári fesztiválokon, ehhez kapcsolódó masszív marihuánareklám, majd felesleges magyarázkodás és persze a sok-sok reklámhatékonysági díj, amit az ilyen kritikák után lobogtatni szoktak. Két éve a mese helyett bejött a tánc, és ez az egész kommunikációs ügy begyorsult a lejtőn, mi pedig csak várjuk a koppanást. De nem jön. Mondjuk nem csoda, mert van egy szép és mindenre ráhúzható axióma: lefele nincs határ.
 

{video|id=562|width=425|height=344}



Így aztán hiába nincs már a bank mögött valódi reklámügynökség [erről bővebben a Kreatív 2009. februári számában közöltünk cikket – A Szerk.], reklám sincs, de a mókuskerék forog, mert ott van a kötelező kín, hogy valamit be kell tenni abba az átkozott médiába. Hónapról hónapra megjelenik a fáradt, üres stúdióhelyszín, benne a táncos és a sapka, meg az „ebkm” és a „thm”. Most van egy új szereplő is, egy nagydarab ember, azért nagydarab, mert a kamat most nagy. „Nagyon nagy”. Egy igazi geg.

Nem lesz ez így sokáig, mert nem lehet. Jön majd a landolás, aztán változás lesz, új arculat, új irány. Mielőtt azonban ez megtörténik, nagyon fontos lenne kipihenni az egészet. Összecsomagolni az érintetteket, elmenni egy eldugott kastélyba, magukkal vinni egy pszichológusokból, kutatókból, szervezetfejlesztőkből, mediátorokból, karaoke feléneklőkből és szállodai animátorokból álló hadsereget és megkeresni az okokat. Addig meg futhatna a fehérnulla reklám kis fekete arial betűtípusú „K&H”-val a végén.

Értékelés: 1

 


Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair

Új járatot indít a Ryanair 

2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.
Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását

Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását 

A két fél a következő évre szóló, karbantartási projektre kötött keretmegállapodása nemcsak a légiközlekedésben való együttműködést, hanem a magyar-szerb gazdasági és diplomáciai kapcsolatok erősítését is tükrözi.
SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között

SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között 

Szorosabb együttműködési megállapodást kötött a Garuda Indonesia és a Singapore Airlines.
Rosszabbak a szingapúriak eredményei, mint tavaly, de nincs okuk panaszra

Rosszabbak a szingapúriak eredményei, mint tavaly, de nincs okuk panaszra 

Hiszen a Singapore Airlines (SIA) friss jelentéséből kiderül, hogy a 2024/25-ös pénzügyi év első hat hónapjában a 19,2 millió utast szállítottak, ami 10,8 százalékos éves növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.
Féléves mérleg az Emirates-nél

Féléves mérleg az Emirates-nél 

A vállalatcsoport közzétette a 2024-2025-ös pénzügyi év első félévének eredményeit: új rekordot döntött a csoportszintű nyereség és árbevétel.
Szinte egyszerre jött a légitársaság új repülőgépe és egy előkelő elismerés

Szinte egyszerre jött a légitársaság új repülőgépe és egy előkelő elismerés 

Ez a harmadik Airbus A220-300-as szállítás a idei évben, a légitársaság által megrendelt 50 darab Airbus A220-300 repülőgép egyike.
Végre egy jó hír a MÁV-val kapcsolatban!

Végre egy jó hír a MÁV-val kapcsolatban! 

Erdőkertesen szállt fel és a Nyugati Pályaudvarra tartott egy gazdátlan kutya.
Növekvő utasforgalom a török légitársaságnál

Növekvő utasforgalom a török légitársaságnál 

2024 harmadik negyedévében 5,4 százalékkal növelte utasforgalmi kapacitását a Turkish Airlines. A légitársaság összesen 24,5 millió utast szállított, és 1,3 milliárd USD főtevékenységből származó nyereséget ért el.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.