Az állomáson egyelőre csak regionális vasúti járatok és az elővárosi vasút járatai állnak meg. A nagyszabású építkezés még távolról sincs készen, teljes átadását 2014 végére tervezik.
Míg elődei vasútvonalak végpontjai - úgynevezett fejpályaudvarok - voltak, az új főpályaudvar elsősorban áthaladó forgalom lebonyolítására szolgál majd. Jelentős európai közlekedési csomópontnak szánják, amely az eddiginél nagyobb befogadóképességű észak-déli és kelet-nyugati vasúti csomóponttá avatja az osztrák fővárost.
Az osztrák vasút (ÖBB) korábbi tájékoztatása szerint a központi pályaudvar megépítésével egy órával, ötórásra csökken majd például az utazási idő a Salzburg-Budapest közvetlen járaton.
Az ötven hektár alapterületű új vasútállomás az egykori Déli és a Keleti pályaudvar területén épül fel. Az állomáson száz üzletet befogadó bevásárlóközpont, közvetlen közelében ötezer lakás és 550 ezer négyzetméternyi irodahelyiség, valamint iskolák és óvodák létesülnek.
A beruházás teljes összege négymilliárd euró. Ebből közvetlenül a vasúti infrastruktúrára mintegy egymilliárd eurót költöttek.
Forrás: MTI