Mégsem jut semmi a kerékpáros közlekedésre?

Hétfőn tárgyalta az Országgyűlés Sport- és Turisztikai bizottsága "A kerékpáros közlekedés feltételeinek megteremtéséért és elősegítéséért" című, öt SZDSZ-es képviselő által benyújtott határozati javaslatot.

A javaslatot benyújtó képviselők közül jelenlévő Dr. Világosi Gábor kifogásolta a kerékpáros infrastruktúra fejlesztésére szánt források jelentős megkurtítását, szinte nullára csökkentését. Világosi a csökkentést elfogadhatónak tartja tekintettel a gazdasági válságra, de a források megvonását nem. A rendszerváltás óta először 2007-ben, a Kerékpáros Magyarország program keretében készült átfogó és anyagilag is megtámogatott terv a hazai kerékpáros infrastruktúra európai szintűvé fejlesztésre. A 2007-2013 között tervezett mintegy 2000 kilométernyi kerékpárútra összességében 56 milliárd forint állt volna rendelkezésre. Az összeget a költségvetésből gazdálkodó Útpénztár és két uniós alap, a Közlekedési Operatív Program (KÖZOP) és a Regionális Operatív Program (ROP) biztosította volna. Mint azt a kormány képviseletében megjelent Szűcs János, a Közlekedési, Energiaügyi és Hírközlési Minisztérium (KEHM) főosztályvezetője elmondta, valójában átcsoportosításról van szó; a válság miatt a rendelkezésre álló forrásokból 10 milliárd forintot szánnak a gazdaság élénkítésére. A KÖZOP forrásból átcsoportosított összeg és az Útpénztár támogatásának drasztikus lecsökkentése miatt közel a negyedével csökkenhet a kérdéses időszakra szánt fejlesztési pénz. Szűcs elmondta, fontosnak tartja a kormány a kerékpáros infrastruktúra fejlesztését, de a kormány a javaslatot több ponton is megvalósíthatatlannak tartja. Ezek közt szerepel például a munka- és lakóhely közti kerékpáros közlekedés ösztönzését szolgáló egyfajta, a közösségi közlekedési bérlet összegével arányos költségtérítés. Szűcs szerint míg egy bérlet megvétele igazolható, addig a kerékpáros közlekedés nem. Ugyanígy megvalósíthatatlannak nevezte a KEHM képviselője a kerékpáros közlekedés népszerűsítését szolgáló kampányok és akciók központi finanszírozását. A kormány, illetve a KEHM szerint a kerékpáros közlekedésre vonatkozó közlekedési szabályok és az utak engedélyezése nem kezelhető külön az egyéb szabályalkotási mechanizmusoktól, valamint az egyéb építési engedélyezési eljárásoktól. A kormány álláspontját kifejtve Szűcs elmondta, hogy foglalkoznak a dologgal, a probléma napirenden van, de a benyújtott indítványt nem tartják támogathatónak. A bizottság a javaslatot általános vitára alkalmasnak találta. A kérdéssel egyébként lapunk következő számában részletesen is foglalkozik.


Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.