Megszűnik a közlekedés a híres párizsi balparton

Ötven év után vasárnap végleg megszűnt az autóforgalom és a tömegközlekedés a párizsi Szajna-part baloldali alsó rakpartján az Alma híd és a Musée d'Orsay (Orsay Múzeum) között húzódó 2,3 kilométeres szakaszon.

A híres párizsi balpart belvárosi szakaszát évek óta minden vasárnap lezárták reggel 9 órától este 6 óráig az autóforgalom elöl, csak a mentők, a tűzoltók, a rendőrség és a fuvarozók haladhattak át munkaszüneti napon ezen az útszakaszon. Hétfőtől azonban megkezdődik a "belvárosi autópályaként" számon tartott szakasz teljes parkosítása. Az átalakítást követően az alsó rakparton áprilistól csak gyalogosok és kerékpárosok közlekedhetnek.

A 4,5 hektáros területen parkokat, éttermeket, művészeti és sportlétesítményeket alakít ki 35 millió eurós költségvetésből a fővárosi önkormányzat. A munkálatok már tavaly októberben megkezdődtek, de az útszakaszt csak most kezdik felbontani.

Helyét mozgatható épületek, fogyatékos emberek számára átjárók, egészségügyi helyiségek váltják fel.

Az Alma híd elé egy öt kisebb szigetből álló mesterséges szigetcsoport kerül, amelyet jelenleg még építenek a Saint-Nazaire-i hajógyárban. Az Orsay Múzeum bejáratától egy hatalmas lépcsősor fog levezetni az alsó rakpartra. A lépcsősor tetejéről egy teraszon lehet majd ezentúl megtekinteni a Szajnán rendezett előadásokat. A III. Sándor hídnál egy kulturális rendezvények befogadására alkalmas éttermet tervez az önkormányzat, a hidak között pedig négy hajót helyeznek el, amelyeken szórakozóhelyek és kulturális létesítmények nyílnak majd. A sétáló területen mindenhol lesznek sportolási lehetőségek is.

A polgármesteri hivatal egy tömegeket vonzó közterületet tervez, amelynek programtervezésével egy külön csapatot bízott meg. Az elsősorban amatőröknek meghirdetett sport- és művészeti programok, kiállítások, fesztiválok és mezőgazdasági kísérletezések szerda és vasárnap délután ingyenesek lesznek.

A párizsi balpart alsó rakpartján eddig naponta 30 ezer gépkocsi fordult meg, amely a csúcsforgalomban óránként 2 ezer járművet jelentett. Sokan ezért attól tartanak, hogy ennek a fő közlekedési tengelynek a megszüntetése Párizs közepén hatalmas dugókat fog okozni. A Sémaphores elnevezésű kutatóintézet tanulmánya szerint a lezárás miatt a körgyűrű forgalmának változása elhanyagolható lesz, a balpart felső szakaszán viszont óránként ezer gépkocsival többre kell mostantól számítani. A Szajna másik oldalán, a jobbpart alsó rakpartján, valamint a Rivoli utcán és a Champs-Élysées sugárúton óránként 300 járművel több fog közlekedni. A tanulmány szerint azonban a sebességre és az utazási időre mindennek nem lesz jelentős hatása.

Ezzel azonban nem ért egyet Párizs I. kerületének ellenzéki polgármestere. Jean-Francois Legaret szerint a Rivoli már jelenleg is túlterhelt, napi 30 ezer járművel. Véleménye szerint a járdákon és a Tülériák kertjében képtelenség lesz sétálni a megnövekedő forgalom és környezetszennyezés mellett. A 40 millió autós elnevezésű egyesület a rakpart parkosításának leállítására petíciót indított, amelyet eddig 33 ezren írtak alá. Szerintük Párizs autók nélkül ugyanolyan képtelenség, mint a Szajna víz nélkül.

Forrás: MTI


Villámcsapás kényszerítette földre a Wizz Air Budapest és Stockholm közötti gépét

Villámcsapás kényszerítette földre a Wizz Air Budapest és Stockholm közötti gépét 

A péntek hajnali járat kényszerleszállást hajtott végre Varsóban.
Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket

Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket 

A magyar fiatalok nemcsak álmodoznak, hanem tudatosan készülnek arra is, ha valami nem a tervek szerint alakul.
Útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalók a NAV-tól

Útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalók a NAV-tól 

A NAV felhívja a figyelmet a készpénzre is.
Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein

Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein  

Még vizsgálják a katasztrófa okait.
Végre egy értelmes ötlet a balatoni utazóközönségnek

Végre egy értelmes ötlet a balatoni utazóközönségnek  

Tizenegy balatoni állomáson a peronokat szektorokra osztják az utasok segítése érdekében.
Fenntarthatósági díj a diszkont légitársaságnak

Fenntarthatósági díj a diszkont légitársaságnak 

A Wizz Air ismét elnyerte a World Finance Sustainability Awards 2025-ös „Legfenntarthatóbb diszkont légitársaság” címét.
A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról

A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról 

A légitársasággal szemben azt követően indítottak vizsgálatot, hogy a hétfői Dubaj-Budapest járat törlése miatt több tucat magyar utas maradt ellátás nélkül a Közel-Keleten.
Jó hír: két díjmentes kézipoggyász lehet hamarosan a fedélzeten

Jó hír: két díjmentes kézipoggyász lehet hamarosan a fedélzeten 

Az Európai Unió törvényhozói kedden szavaztak arról a javaslatról, amely betiltaná a légitársaságok számára, hogy díjat számítsanak fel az utasok kis kézipoggyászáért.
Szerdán fennakadások a Budapest-Miskolc vasútvonalon

Szerdán fennakadások a Budapest-Miskolc vasútvonalon 

A MÁV-csoport közleménye alapján.
A Wizz Air Dubajban hagyott utasokat, a kormányhivatal már vizsgálja az esetet

A Wizz Air Dubajban hagyott utasokat, a kormányhivatal már vizsgálja az esetet 

Budapest Főváros Kormányhivatala vizsgálatot indított a légitársasággal szemben, jelentették be kedden.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.