Megszűnik a közlekedés a híres párizsi balparton

Ötven év után vasárnap végleg megszűnt az autóforgalom és a tömegközlekedés a párizsi Szajna-part baloldali alsó rakpartján az Alma híd és a Musée d'Orsay (Orsay Múzeum) között húzódó 2,3 kilométeres szakaszon.

A híres párizsi balpart belvárosi szakaszát évek óta minden vasárnap lezárták reggel 9 órától este 6 óráig az autóforgalom elöl, csak a mentők, a tűzoltók, a rendőrség és a fuvarozók haladhattak át munkaszüneti napon ezen az útszakaszon. Hétfőtől azonban megkezdődik a "belvárosi autópályaként" számon tartott szakasz teljes parkosítása. Az átalakítást követően az alsó rakparton áprilistól csak gyalogosok és kerékpárosok közlekedhetnek.

A 4,5 hektáros területen parkokat, éttermeket, művészeti és sportlétesítményeket alakít ki 35 millió eurós költségvetésből a fővárosi önkormányzat. A munkálatok már tavaly októberben megkezdődtek, de az útszakaszt csak most kezdik felbontani.

Helyét mozgatható épületek, fogyatékos emberek számára átjárók, egészségügyi helyiségek váltják fel.

Az Alma híd elé egy öt kisebb szigetből álló mesterséges szigetcsoport kerül, amelyet jelenleg még építenek a Saint-Nazaire-i hajógyárban. Az Orsay Múzeum bejáratától egy hatalmas lépcsősor fog levezetni az alsó rakpartra. A lépcsősor tetejéről egy teraszon lehet majd ezentúl megtekinteni a Szajnán rendezett előadásokat. A III. Sándor hídnál egy kulturális rendezvények befogadására alkalmas éttermet tervez az önkormányzat, a hidak között pedig négy hajót helyeznek el, amelyeken szórakozóhelyek és kulturális létesítmények nyílnak majd. A sétáló területen mindenhol lesznek sportolási lehetőségek is.

A polgármesteri hivatal egy tömegeket vonzó közterületet tervez, amelynek programtervezésével egy külön csapatot bízott meg. Az elsősorban amatőröknek meghirdetett sport- és művészeti programok, kiállítások, fesztiválok és mezőgazdasági kísérletezések szerda és vasárnap délután ingyenesek lesznek.

A párizsi balpart alsó rakpartján eddig naponta 30 ezer gépkocsi fordult meg, amely a csúcsforgalomban óránként 2 ezer járművet jelentett. Sokan ezért attól tartanak, hogy ennek a fő közlekedési tengelynek a megszüntetése Párizs közepén hatalmas dugókat fog okozni. A Sémaphores elnevezésű kutatóintézet tanulmánya szerint a lezárás miatt a körgyűrű forgalmának változása elhanyagolható lesz, a balpart felső szakaszán viszont óránként ezer gépkocsival többre kell mostantól számítani. A Szajna másik oldalán, a jobbpart alsó rakpartján, valamint a Rivoli utcán és a Champs-Élysées sugárúton óránként 300 járművel több fog közlekedni. A tanulmány szerint azonban a sebességre és az utazási időre mindennek nem lesz jelentős hatása.

Ezzel azonban nem ért egyet Párizs I. kerületének ellenzéki polgármestere. Jean-Francois Legaret szerint a Rivoli már jelenleg is túlterhelt, napi 30 ezer járművel. Véleménye szerint a járdákon és a Tülériák kertjében képtelenség lesz sétálni a megnövekedő forgalom és környezetszennyezés mellett. A 40 millió autós elnevezésű egyesület a rakpart parkosításának leállítására petíciót indított, amelyet eddig 33 ezren írtak alá. Szerintük Párizs autók nélkül ugyanolyan képtelenség, mint a Szajna víz nélkül.

Forrás: MTI


Elindult a Scoot Bécs-Szingapúr járata

Elindult a Scoot Bécs-Szingapúr járata 

Ünnepélyes keretek között fogadták Bécsben a Scoot első közvetlen szingapúri járatát.
Több ország is csatlakozott a spanyolok poggyász csatájához

Több ország is csatlakozott a spanyolok poggyász csatájához 

Tizenkét ország fogyasztóvédelmi szervezete csatlakozott a spanyol kezdeményezéshez.
IATA: Erősödő nyereség a szélsőséges időjárás ellenére is

IATA: Erősödő nyereség a szélsőséges időjárás ellenére is 

A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) szerint a légitársaságok a gazdasági és geopolitikai bizonytalanságok ellenére is erős nyereséggel számolhatnak 2025-ben.
Újabb légitársaságok az uniós tiltólistán

Újabb légitársaságok az uniós tiltólistán 

A listára valamennyi Suriname-ban és Tanzániában engedélyezett légi fuvarozó felkerült.
Épülhet a repülőtéri gyorsvasút

Épülhet a repülőtéri gyorsvasút 

A beruházás előkészítése az ezt részletező kormányhatározat alapján elkezdődött, a koncessziós pályázatokat fél éven belül kiírhatják.
Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között

Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között 

A politikus közölte, az új kompjárattal erősíteni kívánják a baráti és gazdasági kapcsolatokat a két ország között.
Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.