2019. december 31. után nem állhat fenn a jelenlegi állapot, különben a kormány akár rendeleti úton betiltja a terminálnak egyébként alkalmatlan és méltatlan épület használatát – közölte Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter a diszkont járatok be- és kiszállítására használt bádogépületekkel kapcsolatban az április 18-i Kormányinfón.
Fürjes Balázs államtitkár vezetésével 77 pontból álló követeléslistát állítottak össze, majd adtak át a Budapest Airportnak, és “a lehető legnyersebb formában egyértelművé tették”, hogy az üzemeltető komoly szankciókra számíthat, ha gondatlan a saját tulajdonával.
“Annak örülnénk, ha olyan tulajdonosa lenne a reptérnek, aki fontosnak tartja a reptér fejlesztését, és akinek az a célja, hogy a magyar reptér versenytársa legyen, vagy még ki is tűnjön a régiós repterek közül, de ennek nyomát nem látjuk a jelenlegi tulajdonosnál” – tette hozzá.
Gulyás Gergely szerint jó lenne, ha állami tulajdonban lenne a repülőtér, de a magyar államnak nehéz lenne előteremtenie azt a körülbelül hárommilliárd eurót (több mint 900 milliárd forintot), amennyibe a repülőtér üzemeltetési jogának visszavétele kerülhet.