Teljesen megújult a Királyréti Erdei Vasút és a Kemencei Múzeumvasút pályaszakasza és gördülőállománya – számol be az Ipolyerdő Zrt. honlapja.
A Királyréti Erdei Vasút teljes,10 kilométeres pályaszakaszán új, korszerű beton keresztaljak kerültek a régi fa talpfák helyére, megújultak a peronok, a vízelvezető rendszer, valamint a pályaszakaszokon található hidak és a váltók is. Kismaros és Szokolya településeken a zajterhelés csökkentésére zajcsökkentő betéteket helyeztek el.
„A két erdei vasút népszerűségét látványosan jelzi a próbaüzem szűk hónapjában regisztrált több mint húszezer látogató. A turisztikai célú fejlesztések nem állnak meg, tervben van a kerékpározható úthálózat fejlesztése és bővítése, emellett további turistaházak felújítása is” – mondta Kiss László, az Ipoly Erdő Zrt. vezérigazgatója.
A vezérigazgató kiemelte, hogy az egykor a bányászat és az erdőgazdálkodás céljaira létesített kisvasutak ma már jelentős szerepet foglalnak el a turisztikai palettán. Az évről évre növekvő látogatószám indokolja ezek folyamatos fejlesztését.