Mi lesz a budapesti taxisokkal?

Bár nyáron már valamelyest javult a helyzetük, most viszont a tavalyi évhez képest ismét brutál visszaesés várható, akárcsak a tavaszi karantén idején.

A budapesti taxisokat a koronavírusnál jobban foglalkoztatja most a válság. Mivel sokuknak kevés a bevétele, a kártyás fizetések pedig nem az ő számlájukon landolnak és időbe telik mire megkapják a részüket, ezért előfordul, hogy kifejezetten kérik: ha lehet készpénzzel fizessen az a kevés utas, aki igényli a szolgáltatást, írja elemző cikkében a növekedes.hu portál.

Tavasszal, amikor a járvány a legjobban pusztított, a többségük nem is vette fel a munkát. Még úgy is hogy több ezer taxi tűnt el a fővárosból, kész mutatvány volt napi egy-két megbízást találni. Bár a helyzet már javult, még mindig csak a töredékük ült volán mögé. Van olyan társaság, amelyiknél a reptéri megbízásokkal csak a korábbi állomány tizede foglalkozik.

Mint írja a portál elemző cikke, a taxisok egy része arról panaszkodott, hogy néha a kocsik fenntartását is nehéz megoldani.

Ahogy arról mi is hírt adtunk, Budapesten az egyik piaci szereplő a TaxiPlus a nyáron be is fejezte a működését, helyüket a 6x6 Taxi vette át. A cégek egy része a válságot a profil szélesítésével kezelte. A Bolt ételkiszállító, a Főtaxi csomagküldő szolgáltatást indított.

Azonbanöröm az ürömben, hogy a piac elkezdett tisztulni. A járvány előtt a nagy csomópontokat, így például a Deák teret, vagy a Nyugati és a Keleti pályaudvart még a hiénák uralták. Azokat a taxisokat, akik a bűnözők felségterületére tévedtek néha meg is fenyegették. A sofőrök beszámolói alapján az illegalitásban működők mellett az elsők között tűntek el azok is, akik nem vették elég komolyan a szakmát.

A nehézségek nem egyhamar fognak eltűnni, hisz a határok részleges lezárása miatt most a budapesti turizmus kilátásai rettenetesek.

A Főtaxinál elmondták, hogy a tavaszi pandémiás időszak csúcsán 85 százalékkal zuhant a megrendelőik száma. A turisztikai ágazat visszaesése, a repülőjáratok tömeges törlése különösen érzékenyen érintette őket, hiszen a cégük 2010. óta a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér hivatalos szerződött szállító partnere. A veszélyhelyzetet megelőző évben közel 1 millió fuvart bonyolítottak. A Főtaxi kötelékében dolgozó franchise partnerek száma is közel 25 százalékkal csökkent.

Van olyan taxiscég, amely kimondottan ötcsillagos szállodák vendégeit szállítja a városban, a repülőtérre vagy bárhová, amire igény van, azonban e cég tagjai is a csőd felé sodródnak, hiszen bár gyakorlatilag nulla a társaság tagjainak a bevétele hetek óta, viszont a járulékokat júliustól ismét fizetniük kell.

Minden további részlet: itt.

 

 

Forrás: novekedes.hu

Forrás: Turizmus Online


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.