Mindehhez az emirátus repülőtereit üzemeltető Dubai Airports 7,8 milliárd amerikai dollárt tervez befektetni. A többlet utasforgalom pedig majd Ahmed Bin Saeed Al Maktoum, a Dubai Airports elnöke szerint a turizmusból származik, elsősorban a feltörekvő indiai és kínai piacokról. De hasonlóan sokat nyom a latba Dubaj központi, kereskedelmi szerepe. Az elnök bizakodó meglátása értelmében 2020-ra már évi 98,5 millió utas és négymillió tonna áru fordul majd meg a repülőtéren. Jelentősen nő majd az Emirates és flydubai légitársaságok járathálózata, piaci részesedése, mely értelemszerűen együtt jár a szükséges kiszolgáló infrastruktúra fejlesztésével – tette hozzá.
A jelenleg is folyó fejlesztések során, 2012-ig 75 milliós forgalmat lesz képes bonyolítani a légikikötő. Ezt követően új terminálterület építése kezdődik mintegy 675 ezer négyzetméternyi területen. Ez megfelel a londoni Heathrow ötös termináljának. A munkák során kibővül a kettes terminál, 30 ezer négyzetméterrel bővül a cargo terminál. A megnövelt utasforgalmi terek révén könnyebbé válik a check-in valamint a poggyászkezelés.
A 2018-2023 közötti időszak során a tavaly a Dubai World Central kereskedelmi és logisztikai központ területén átadott Al Maktoum Nemzetközi Repülőtér fejlesztése második szakaszába lép. Tervek szerint a reptér évi 80 milliós utasforgalmat bonyolít majd, illetve ez lesz az Emirates gyűjtő-elosztó repülőtere is. Ha teljesen elkészül, az Al Maktoum lesz a világ legnagyobb repülőtere öt kifutópályával, 160 milliós fős utas és 12 millió tonnás cargo kapacitással.
Forrás: ATW - Air Transport World