Milyen lesz az Egységes Európai Égbolt jövője?

A globális utasforgalom 2037-re várhatóan megduplázódik. A növekvő kapacitásigény biztosítása, illetve a környezeti hatások mérséklése pedig komoly feladatot jelent az európai légiforgalmi iparág és a tagállamok kormányai számára. Ez a változás megköveteli az új technológiák és munkamódszerek bevezetését, a nemzeti szabályozások harmonizációját, valamint az új igényeket kiszolgáló infrastruktúra létrehozását. 

HungaroControl Zrt. tájékoztatása szerint az Egységes Európai Égbolt (Single European Sky – SES) teljes körű végrehajtásáról szóló nyilatkozatot írtak alá 2019. szeptember 11-én, Brüsszelben Európa vezető légiközlekedési szövetségei.

Az aláírók egy olyan egységes léginavigációs hálózat létrehozását sürgetik, amely az új technológiák alkalmazásával maradéktalanul megfelel a forgalmi kihívásoknak, a lehető legmagasabb fokon garantálja a repülésbiztonságot, általa csökkenthető a repülések okozta környezeti terhelés, továbbá mérsékelhetők a kiberbiztonsági kockázatok.

Az Egységes Európai Égbolt jövője című tanácskozáson 21 légiközlekedési platform írta alá azt a nyilatkozatot, amely szerint a SES-elképzelések csakis az összes érdekelt fél – az európai tagállamok és intézmények – összefogásával, mindenre kiterjedő összehangolt munkájával valósítható meg. Ennek fényében arra kérik az érintetteket, mielőbb vizsgálják meg az Egységes Európai Égbolt megvalósításához szükséges lépéseket, valamint egyszerűsítsék a jelenlegi szabályozási és intézményi keretet, hiszen a légiforgalmi hálózat csakis ezáltal tehető alkalmassá a jövő kihívásainak kezelésére.

A nyilatkozatot a tizenhárom közép-kelet-európai ország – köztük Magyarország – léginavigációs szolgáltatóit tömörítő Gate One szakmai szövetség nevében Szepessy Kornél, a HungaroControl vezérigazgatója, a platform soros elnöke írta alá.

Az esemény fontosságát hangsúlyozva elmondta: „a nyilatkozat mérföldkő az egész iparág számára, hiszen évtizedekre meghatározza annak jövőjét. De ugyanilyen fontos a Gate One platform tagjainak, mivel e 13 ország az európai légiforgalom közel 35 százalékát kezeli”.

„A légiközlekedés európai szabályozása paradigmaváltás előtt áll, az Európai Bizottság várhatóan a következő egy évben definiálja újra az Egységes Európai Égbolt szabályait. Komoly feladatok állnak a döntéshozók előtt: létre kell hozni egy fenntartható európai légiközlekedési ökoszisztémát, és választ kell adni a jelenlegi kapacitáskrízisre” – részletezte a HungaroControl vezérigazgatója, majd folytatta: "számítunk arra, hogy az Európai Bizottság a részletszabályok kidolgozásakor is nyitott lesz a szakmai párbeszédre, és figyelembe veszi a léginavigációs szolgáltatók tapasztalatait, érdekeit. Továbbá bízunk abban, hogy tisztában vannak a közép-európai régió megkerülhetetlen szerepével az európai légiforgalomban, és ez visszaköszön a későbbi döntésekben is”.

 

Forrás: Airportal.hu


Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését

Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését 

A budapesti repülőtér a világ repülőterei között is egyedülálló ezen a téren.
Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál

Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál 

Delegáció miatt ideiglenes korlátozások és lezárások.
Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre

Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre 

Az algériai légitársaság október 20-tól naponta repül majd az előzetes tervek szerint Algír és Budapest között.
Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből

Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből 

Több mint tízezer londoni taxis nyújtott be keresetet az Uber ellen, azzal vádolva a céget, hogy szándékosan félrevezette a hatóságokat az engedélyek megszerzése érdekében.
A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót

A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót 

Már 23 millió megtett kilométer felett jár a most 5 éves wigo.
Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni

Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni 

Az alagút 27,6 km hosszú lenne maximum 300 méteres mélységben.
Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon

Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon 

Az új szolgáltatás több, mint tízmillió belépőjegyet kínál utasai számára, több mint háromszáz városába.
Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója

Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója 

A Randstad Employer Brand díjakat a világ legnagyobb független munkáltatói márkakutatása alapján osztják ki.
Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel

Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel 

Az AVIAREPS Magyarország, az idén 30 éves AVIAREPS cégcsoport magyar leányvállalata jelentette be a járatindítást.
Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi

Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi 

Dubajban vasárnap bejelentették az emírség azon tervét, hogy az Al Maktoum nemzetközi repülőteret a világ legnagyobb repülőterévé fejlesztik.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.