Minden egy helyen: közös felületet kapott a balatoni közösségi közlekedés

A MÁV, a BAHART és a Balaton mentén járatokat üzemeltető Volán társaságok járatinformációit is közös felületeken teszi elérhetővé a Balatoni Integrációs Közhasznú Nonprofit Kft. által indított projekt, amelynek fejlesztését az Alba, a Vértes és a Borsod Volán utastájékoztatási rendszereit is felépítő i-Cell végezte. A rendszer jelenleg tesztüzemben működik.

Idén májusban kezdődött és októberben fejeződött be a balatoni közösségi közlekedés versenyképességének javításában mérföldkőnek számító, a vasúti, az autóbuszos és a balatoni hajós közösségi közlekedés adatait egyetlen utastájékoztatási rendszerben integráló fejlesztés. Az egyes közösségi közlekedési közszolgáltatók már beruháztak különféle intelligens, valós idejű utastájékoztatási rendszerek megvalósításába, erre példa a Volán társaságok vagy a BKK megoldásai. A következő lépés – amely nagymértékben javítani fogja az utazók komfortját, ezzel pedig a hazai közösségi közlekedés szolgáltatási minőségét – ezeknek a rendszereknek az integrálása, amelynek első hazai, most elkészült példáját az i-Cell valósította meg. A Siófoki Önkormányzat, a MÁV és a BAHART konzorciumát képviselő Balatoni Integrációs Közhasznú Nonprofit Kft. által indított projekt 377 millió forintos, EU-s támogatású költségvetéssel rendelkezett. A beruházás eredményeként a balatoni utasok pontosan tervezhetik meg utazásaikat, és tájékozódhatnak a különféle járatokról.

A fejlesztés keretében:

• a MÁV területén hét vasútállomáson (Siófok, Balatonföldvár, Balatonboglár, Balatonlelle, Fonyód, Balatonmáriafürdő, Balatonszentgyörgy) összesen 40 db színes, kül- és beltéri, 32-70” méretű LED kijelzőt,

• a Siófoki Önkormányzat területén öt buszmegállóban összesen 6 db 32”-os napelemes, kültéri, színes LED kijelzőt,

• a Balatoni Hajózási Zrt. öt kikötőjében (Siófok, Fonyód, Badacsony, Tihany, Balatonfüred) pedig 6 db kül- és beltéri, 32-50” méretű színes LED kijelzőt szereltek fel.

A kijelzők a helyi és a helyközi Volán járatokat, a MÁV valós idejű adatait és a BAHART menetrendszerinti járatait jelenítik meg. A MÁV, a BAHART és a Volánok adatait összegyűjtő központi egység Fonyódon, a MÁV informatikai helyiségében található.

„A májusban induló fejlesztés modellértékű, hiszen integrálja a balatoni közösségi közlekedésben résztvevő közszolgáltató társaságok járatainak információit. A rendszer három adatbázisból táplálkozik: a MÁV utasinformációs rendszeréből, a Volánok valós idejű utastájékoztatását biztosító transzmodell adattárból és a BAHART járatinformációiból. A már működő utastájékoztatási rendszerek közötti átjárhatóságot az úgynevezett SIRI interfész biztosítja, ez teszi lehetővé, hogy az egymástól független rendszerek integrált szolgáltatást tudjanak nyújtani. A rendszer jelenleg tesztelés alatt áll, végleges átadása október 30-án lesz” – nyilatkozta Farkas Károly, az i-Cell operatív igazgatója.

Az i-Cell 2013. elején üzemelte be a Borsod Volán 510 buszát kiszolgáló utastájékoztatási rendszert, 2013 őszén a Vértes Volánnál, tavaly pedig az Alba Volán 240 járművével indult el az i-Cell-rendszer.


Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.
Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?