Mindenki kiakadt a United Airlinesra

Országos felháborodást keltett az Egyesült Államokban, hogy a United Airlines egyik járatáról Chicagóban erőszakkal leszállítottak egy utast és a feleségét, mert kellett az ülőhely a légitársaság alkalmazottainak.

A United több jegyet adott el erre a járatra, mint ahány utas beszállására számított, és így nem maradt ülőhely azoknak az alkalmazottaknak, akiket a légitársaság ezen a gépen el akart vinni. Ilyen esetekben megkérdezik az utasokat, hogy melyikük volna hajlandó leszállni a gépről, és elutazni egy későbbivel. A United Chicagóból Kentuckyba tartó járatán ezúttal nem jelentkezett senki, ezért a biztonsági őrök kiválasztották a szóban forgó, ázsiai származású, amerikai állampolgárságú idősebb férfit és a feleségét, és felszólították őket, hogy szálljanak le.

A férfi azonban nem volt hajlandó leszállni, azt mondta, orvos, és sietnie kell a betegeihez. Ekkor a biztonságiak megragadták, a fejét az ülése fejtámaszának ütötték, majd leszorították a folyosó padlójára, és a hátán húzva vitték ki a repülőgépből.

{youtube|id=VrDWY6C1178}

A repülőgép utasait sokkolta az eljárás, egyikük filmre vette a jelenetet a mobiltelefonjával, és a rendőri erőszakot mutató képek elárasztották az internetet és az amerikai országos televíziók híreit. A légitársaság bocsánatot kért, de hozzátette: mivel az utas nem volt hajlandó leszállni, annak ellenére sem, hogy felajánlottak neki egy másik járatot vagy egy utalványt, így "kénytelenek" voltak leszállítani. A légiforgalmi hatóság azonban hétfőn közölte, hogy a biztonsági emberek nem az előírásoknak megfelelően jártak el, ezért vizsgálatot indítottak ellenük, és ennek idejére felmentették őket a munkavégzés alól.

Az Egyesült Államokban gyakori - és nem törvényellenes -, hogy több repülőjegyet adnak el, mint ahány utas felfér a gépre, arra számítva, hogy néhányan úgysem érnek oda időben, vagy meggondolják magukat. A megjelenő, de hoppon maradt utast a légitársaság vagy felkéri, hogy önként mondjon le az utazásról, vagy másik járatot, illetve jegyre költhető utalványt kínál fel neki. Egyedül tavaly a 12 legnagyobb amerikai légitársaságnál 434 ezer utas volt kénytelen ilyen okok miatt önként lemondani az utazásról. A leggyakrabban a Delta Air Lines él ezzel a módszerrel: tavaly a Deltánál 130 ezer utas önként mondott le az utazásról. Ha azonban valaki mégsem akar visszalépni az utazástól, a légitársaságnak jogában áll - az érvényes jegy ellenére is - megtagadni tőle a beszállást, vagy ha már a gépen van, akkor erőszakkal is leszállíttathatja őt.

A kompenzációt annak arányában fizetik, hogy milyen sokat késik az utas az eredetileg tervezett időponthoz képest. Ha viszont a légitársaság egy órán belül egy másik járattal elviszi őt a célállomásra, akkor nem jár kártérítés.

Forrás: MTI


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.