A Corriere Della Sera jelentése szerint az eset még május elején történt, az ITA Airways 609-es, New York és Róma közötti járatán. A gép Fiumicino felé tartott, amikor belépett a francia légtérbe, de a marseille-i irányítóközponttal nem vette fel a kapcsolatot.
A légiforgalmi irányítók hiába hívták a pilótákat, egyikőjük sem válaszolt, ezért az ilyenkor szokásos eljárásnak megfelelően riasztották a francia légierőt, hogy a vadászgépek közelítsék meg az A330-ast. Erre végül nem került sor, mert a pilóták később válaszoltak az irányítás hívására, majd a járat folytatta útját Rómába.
Azt a későbbi nyomozás tárta fel, hogy az incidens idején az első tiszt a szabályokat betartva a pilótafülkében aludt, a kapitány pedig rádióhibára hivatkozott. Az ITA szakemberei szerint a kapitány sokkal inkább egyszerűen elaludt egy rövid időre. A gépet a robotpilóta vezérelte, de a kapitány szunyókálása a biztonsági szabályok súlyos megsértését jelenti.
A légitársaság ezért a belső vizsgálat alapján elmarasztalta a kapitányt, majd elbocsátották állásából.