A felmérés célja egyrészt, hogy kiderüljön, melyik a repülős utazók kedvenc légitársasága, másrészt pedig, hogy rávilágítson a légitársasági szolgáltatások fejlesztésének fontosságára. Jelenleg Magyarországon ez az egyetlen olyan légitársasági megmérettetés, ahol az eredményeket teljes mértékben az utasok véleménye és értékelése adja, így létjogosultsága évről-évre igazolódik.
A korábbi évekhez hasonlóan a Repjegy.hu és a Travelo közös felmérésén azoknak a véleményét gyűjtik össze, akik az év során repülős utazáson vettek részt. Az utazók egyszerűen, online értékelhetik a légitársaságokat a www.azenlegitarsasagom.hu oldalon. Öt szempont alapján lehet pontozni: a személyzet munkája, a fedélzeti ellátás színvonala, a menetrend, az ár-érték arány és a légitársaság kommunikációja. Az értékelés mellett szöveges beszámoló formájában személyes véleményt, élményeket is megoszthatnak az utasok a légitársasággal és a repülőúttal kapcsolatban. Megéri beszámolót küldeni, hiszen a szervezők értékes ajándékokat sorsolnak ki a résztvevők között.
A tavalyi eredmények
2015-ben csaknem 150 különböző légitársaságot osztályoztak a szavazók, 5027 értékelést és 2254 szöveges beszámolót osztottak meg repülős utazásaikról. A legtöbb értékelés a fapados légitársaságokra érkezett, ennek ellenére nem sikerült helyezést elérniük. Az utasok kedvenc légitársasága az Emirates volt, őt követte nem sokkal lemaradva a Qatar Airways, harmadik helyezett pedig az izraeli El Al légitársaság lett.
A Budapest Airport, a Travelport és a Marriott Hotel által támogatott felmérés szervezői bíznak abban, hogy idén is sikerül felülmúlni az előző évek sikereit, és még több utas fogja megosztani véleményét!
A légitársaságok értékelésére a www.azenlegitarsasagom.hu oldalon december 31-ig van lehetőség. Az eredményeket a szervezők 2017 februárjában teszik közzé, egy nagyszabású díjátadó ünnepség keretében.
Forrás: Turizmus Online