Az engedély felfüggesztése hatályát veszti, áll az ENAC közleményében, ha a Myair eleget tesz az uniós elvárásoknak. Addig is az érvenyes jeggyel rendelkező utasok részére biztosítani kell vagy az elszállítást más módon, vagy a jegy árának visszatérítését.
Úgy tűnik azonban, hogy a keletkezett űrt hamar kitöltik a konkurens vállalatok. Az eseményekre reagálva a Wizz Airr őszi indulással rögtön három új járatot jelentett be Bukarestből az olaszországi Catania, Forli/Bologna Nápoly repülőtereire, ahova engedélyének felfüggesztéséig a Myair is üzemeltetett járatokat.
A Wizz Air meglátása szerint a kialakult helyzet arra figyelmeztet, hogy a modellbeli különbségek meghatározzák egy légitársaság túlélési esélyeit, különösen egy gazdasági recesszió idején. Fontos, hogy az emberek különbséget tegyenek a low cost és a Wizz Air szerint magukat low cost légitársaságoknak nevező cégek. Elsődleges a költségek szem előtt tartása, hiszen, amikor a kereslet megcsappan, az átlagárak csökkennek, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen áron állít elő egy légitársaság egy széket – vélik a légitársaság illetékesei.
Egy low cost légitársaság üzemeltetésének hatékonyságában kiemelt szerepet játszik az új és folyamatosan bővülő flotta, a másodlagos repülőterek használata, az internet használata, a legjobb szakemberek és partnercégek kiválasztása, a legújabb technikai alkalmazások meghonosítása.