Augusztus 2-tól még nagyobbra cseréli a Budapestre közlekedő gépeit a Qatar Airways. A dohai központú ötcsillagos légitársaság 177 személyes konfigurációjú géppel közlekedik, amelynek fedélzetén 12 business és 165 turista osztályú helyet alakítottak ki. Így a Doha-Budapest járaton a meghosszabbított törzsű, 93 tonnás géppel 33-al több utast szállíthat a Qatar Airways. A Qatar Airways által kínált ülőhelyek kényelmét jelzi, hogy a maximum 220 utas befogadására alkalmas gépen „mindössze” 177 utasszéket helyeztek el.
A Qatar Airways alig másfél éve, 2011. januárjában kezdett el repülni Budapestre A 320 típusú gépekkel, akkor még csak heti négy alkalommal. A kiváló fedélzeti szolgáltatásoknak és a rövidebb ázsiai, ausztráliai és afrikai menetidőknek köszönhetően az új járat hamarosan nagy népszerűségre tett szert és már 2011 szeptemberétől napi járattal üzemelt Budapestre a Qatar Airways. A mostani kapacitásbővítés jelzi, hogy a piac visszaigazolja a budapesti járathoz fűzött katari reményeket. Ebben nemcsak a Qatar Airways közel-keleti és öböl-menti desztinációi játszanak szerepet, hanem az is, hogy a légitársasággal az ázsiai, az ausztráliai és az afrikai utazók is 4-5 órával rövidebb idő alatt érhetnek célba, mintha úti céljukat egy nagy forgalmú nyugat-európai repülőtéren történő átszállással érnék el.
A Qatar Airways az idei farnborough-i légközlekedési világkiállításon vehette át sorrendben második alkalommal az „Év légitársasága” elismerést Akbar Al-Baker, a Qatar Airways vezérigazgatója. A díjat a világ legnagyobb légközlekedési kutatócégének, a brit Skytrax-nek a titkos szakmai felmérése alapján ítélik oda.
A Qatar Airways napokkal ezelőtt mutatta be legújabb típusát, a Boeing 787-8 Dreamliner interkontinentális repülőgépet, amellyel először a Doha-London útvonalon közlekednek majd. A Qatar Airways csak az idén öt Boeing 787-8-ast állít szolgálatba 22 business és 232 turista osztályú konfigurációban. Az újabb gépeket, amelyek legnagyobb hatótávolsága eléri a 14.500 kilométert, elsősorban a távol-keleti útvonalhálózatban kívánják üzemeltetni.