Napelemek a bécsi metróállomások tetején

2025-ig legalább húsz metróállomás tetejére naperőművet telepítenek Bécsben, hogy az így termelt zöldáramot tudják használni. 

Bécs energiaszolgáltatója, a Wien Energie és az osztrák főváros közlekedési vállalata, a Wiener Linien összefogásával összesen hetvenezer négyzetméterre telepítenek napelemeket, amelyek 3.500 megawattórányi energiát termelnek majd. A zöldáramot az állomások világításának, mozgólépcsőinek és liftjeinek működtetésére használjk majd, aminek eredményeképpen évente kétezer tonnányi szén-dioxidtól lehet megkímélni a környezetet.

Az első napelemes rendszert az U1-es metró Alte Donau állomásának tetejére telepítik. A 2022 tavaszára elkészülő létesítmény teljesítménye elérheti akár a 120 kilowattpeaket is, vagyis csúcsidőben nemcsak az Alte Donau metrómegállót tudja ellátni zöldárammal, de a szomszédos állomásokatis. Ez lesz a Wiener Linien első olyan állomásépülete, amely csúcsidőben több energiát termel, mint amennyit felhasznál.

Folytatódik a klímavédő együttműködés

A két vállalat abban is megállapodott, hogy a jövőben minden épületfelújításnál és -építésnél megvizsgálják, hogy lehet-e rájuk napelemeket telepíteni. Az első közös kísérleti projektjüket 2019-ben hajtották végre, amikor az U3-as metró Ottakringi állomásépületére szereltek napelemeket. Ezen kívül a Wiener Linien kötöttpályás járművek esetében visszacsatoljaa fékezési energiát, LED-világításra cserélte minden épületében a világítást és képzéseket tart dolgozóinak a hatékonyabb járművezetési technikákból.

A Wien Energie jelenleg háromszáz napelemes rendszert működtet, amelyek teljesítménye összesen 80 megawatt, így több mint harmincnégyezer háztartást lát el zöldárammal. 2030-ra azonban 600 megawattra szeretné növelni a napenergia-termelését, hogy kétszázötvenezer háztartásnak biztosítsonfenntartható villamosenergiát.

Az osztrák főváros célja, hogy 2040-re klímasemleges legyen, amit többek között nagyszabású napelem-offenzívával szeretne elérni. A cél, hogy minden évben annyi naperőművet telepítsenek Bécsben, mint amennyit az elmúlt tizenöt évben összesen: ez 2030-ig évente száz focipályányi napelemet jelent

 


Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.
Új útvonalon tér vissza az Espresso Riviera

Új útvonalon tér vissza az Espresso Riviera 

2024 után júniustól ezúttal Róma és Marseille között közlekedik majd.
Az Airbus legújabb típusa a Wizz flottájában

Az Airbus legújabb típusa a Wizz flottájában 

A Wizz Air a világon az első diszkont légitársaság, amely forgalomba állítja az Airbus legújabb típusát.
Változások a Budapest Airport 2. Terminál parkolójánál

Változások a Budapest Airport 2. Terminál parkolójánál 

Terminál Parkolóban, a terminálhoz legközelebbi 30 kijelölt parkolóhelyen új utasfelvételi- és kiszállítási zóna került kialakításra.
MUISZ: az ECTAA határozottan fellép az utaztatók védelmében

MUISZ: az ECTAA határozottan fellép az utaztatók védelmében  

Az Air Belgium csődje ismét rávilágított az utazási irodák, utazásszervezők és utasok kitettségére.
airBaltic: jelentés az idei első negyedévről

airBaltic: jelentés az idei első negyedévről 

Stabil bevétel, csökkenő veszteség, 1,3 millió utas.
SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről

SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről 

A Csoport bevétele 527 millió dollárral (+2,8%) nőtt az egy évvel korábbihoz képest, és így 19 540 millió dolláros rekordot ért el.
Új kompjárat Málta és Szicília között

Új kompjárat Málta és Szicília között  

Az út körülbelül két órát vesz igénybe.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.