Napelemek a bécsi metróállomások tetején

2025-ig legalább húsz metróállomás tetejére naperőművet telepítenek Bécsben, hogy az így termelt zöldáramot tudják használni. 

Bécs energiaszolgáltatója, a Wien Energie és az osztrák főváros közlekedési vállalata, a Wiener Linien összefogásával összesen hetvenezer négyzetméterre telepítenek napelemeket, amelyek 3.500 megawattórányi energiát termelnek majd. A zöldáramot az állomások világításának, mozgólépcsőinek és liftjeinek működtetésére használjk majd, aminek eredményeképpen évente kétezer tonnányi szén-dioxidtól lehet megkímélni a környezetet.

Az első napelemes rendszert az U1-es metró Alte Donau állomásának tetejére telepítik. A 2022 tavaszára elkészülő létesítmény teljesítménye elérheti akár a 120 kilowattpeaket is, vagyis csúcsidőben nemcsak az Alte Donau metrómegállót tudja ellátni zöldárammal, de a szomszédos állomásokatis. Ez lesz a Wiener Linien első olyan állomásépülete, amely csúcsidőben több energiát termel, mint amennyit felhasznál.

Folytatódik a klímavédő együttműködés

A két vállalat abban is megállapodott, hogy a jövőben minden épületfelújításnál és -építésnél megvizsgálják, hogy lehet-e rájuk napelemeket telepíteni. Az első közös kísérleti projektjüket 2019-ben hajtották végre, amikor az U3-as metró Ottakringi állomásépületére szereltek napelemeket. Ezen kívül a Wiener Linien kötöttpályás járművek esetében visszacsatoljaa fékezési energiát, LED-világításra cserélte minden épületében a világítást és képzéseket tart dolgozóinak a hatékonyabb járművezetési technikákból.

A Wien Energie jelenleg háromszáz napelemes rendszert működtet, amelyek teljesítménye összesen 80 megawatt, így több mint harmincnégyezer háztartást lát el zöldárammal. 2030-ra azonban 600 megawattra szeretné növelni a napenergia-termelését, hogy kétszázötvenezer háztartásnak biztosítsonfenntartható villamosenergiát.

Az osztrák főváros célja, hogy 2040-re klímasemleges legyen, amit többek között nagyszabású napelem-offenzívával szeretne elérni. A cél, hogy minden évben annyi naperőművet telepítsenek Bécsben, mint amennyit az elmúlt tizenöt évben összesen: ez 2030-ig évente száz focipályányi napelemet jelent

 


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.