Negatív árspirál indult a légitársaságoknál a nyaraló desztinációk felé

Elképesztő olcsó repülőjegyekkel próbálják csábítani a koronavírus-járvány közepette a légitársaságok a turistákat, de ezt pont azért teszik, mert nagyon kevesen döntenek idén nyáron a távoli nyaralás, még kevesebben a repülős utazás mellett.

Minden olyan ország, ahol a turizmusból komoly bevételek származnak, megpróbál egyensúlyozni: a lehető legtöbb turistát magához csábítani úgy, hogy a legkevésbé növeljék a járvány terjedésének kockázatát. Az unió pedig próbál egységes szabályokat kialakítani, inkább kevesebb, mint több sikerrel. Egyelőre a schengeni zónán belüli szabad utazást sem sikerült elérni, az egyes tagországok maguk döntenek arról, hogy kiket és honnan engednek be és kiket nem, adja hírül a forbes.hu portál.

A legnépszerűbb tengerparti turistacélpontok között komoly verseny alakult azért a kevés turistáért, akik el mernek indulni idén. De országonként változó, hogy kiket engednek be, mennyire szabad a belépés. Van, aki nem válogat, mehet mindenki. Van, aki a járványhelyzet alapján szűr, van, aki az állampolgárság alapján és van aki kötelező tesztet, vagy két hét karantént ír elő. És napról napra változnak a szabályok, illetve az, hogy ki mely országokból fogad turistákat.

Ciprus például három csoportba sorolja az országoka,t és csak az elsőből mehetnek a turisták teszt nélkül, a másodikból negatív teszt kell, a harmadikból nem lehet beutazni. Málta is csak 21 országból engedi a beutazást.

A magyar turista jelenleg abban a szerencsés helyzetben van, hogy mehet bárhova. Ahol van lista, a kedvező magyar vírushelyzet miatt a legjobbak közé sorolják az országot. Csak olyan országokba nem utazhatunk, ahova egyáltalán nem engednek be még mindig a turistákat, ilyen például Norvégia.

A norvégok azt mondják, a belföldiek otthon tartásával idén nyáron pótolják a külföldről érkezőket, nem kockáztatják a vírus behurcolását.

Görögországba elvileg karanténkötelezettség nélkül, szúrópróbaszerű tesztelés mellett utazhatunk, a gyakorlatban a múlt héten az összes utast letesztelték belépéskor az athéni reptéren és egy napig, az eredmény megérkezéséig el kellett különíteniük magukat.

Izlandra bárki mehet, de csak a belépéskor a reptéren elvégzett teszt után, amit a turista fizet. Vagy lehet választani 14 nap karantént, ami nem igazán életszerű egy turistától.

A magyar utazó számára fontos döntési szempont, hogy olyan helyekre is utazhat, ahova a fertőzöttebb országokból nem lehet menni. Tehát a legbiztonságosabb választásnak azok az országok látszanak, ahol nagyon alacsony a fertőzöttség és ezt szigorú beutazási szabályokkal próbálják is őrizni. Az eddig felsorolt országok épp ilyenek.

Mehetünk olasz és spanyol nyaralóhelyekre is, de ott nagyobb víruskockázatot futunk még akkor is, ha eldugottabb helyeket, alig fertőzött szigeteket választunk. Az utazás legnagyobb rizikója természetesen az, hogy mi magunk megfertőződhetünk. De tönkre tudja tenni a nyaralást az is, ha a környezetünkben észlelnek fertőzést, ezért mi is karanténba kerülünk. Ezért célszerű jól elkülönülő szállástípust választani a sok szobás szállodák helyett.

Az is kockázatot jelent, hogy mire elindulunk, megváltozik valamelyik ország besorolása. Nincs kizárva, hogy a célország vezet be szigorúbb intézkedéseket. Ha ez kötelező teszt, az csak macera, esetleg plusz költség, ha viszont karantén, az ellehetetleníti az utazást.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.