A Skytrax díjait hagyományosan egy gálaesten adják át, amelyet a kontinens legnagyobb, a repülőtéri szakmának szánt vásárán rendeznek meg. A Terminal Expo idei helyszíne Amszterdam, így Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója munkatársaival március 14-én este itt vette át a Kelet-Európa legjobb repülőterének járó elismerést. A díj több mint 2000, a repülőtéren megforduló utas véleménye alapján talál gazdára.
A Budapest Airport 2016-ban újabb rekordévet zárt: szolgáltatásait a világ minden tájáról érkező, közel 40 különböző légitársasággal utazó, összesen 11,4 millió utas vette igénybe. Az utasforgalom kétszámjegyű növekedése együtt jár egy sor nagyarányú fejlesztési projekttel, amelyek a repülésbiztonság és a légiközlekedés védelmének további javítását, a kiskereskedelmi és a vendéglátóipari választék, valamint a parkolási és egyéb repülőtéri szolgáltatások további javítását és bővítését célozzák.
Tavaly a Budapest Airport elindította BUD:2020 nevű repülőtér-fejlesztési programját, amelynek keretében 5 év alatt több mint 160 millió eurós beruházás-sorozatot valósít meg. A program része egy új, 12.000 négyzetméteres utasmóló kialakítása, amely összesen 10 utashíddal és 27 beszállítókapuval bővíti a terminál kapacitását. A projektben szerepel egy repülőtéri szálloda megépítése, új parkolók, valamint logisztikai bázisok létrehozása, és egyéb műszaki fejlesztések is – mindez egységesen azt célozza, hogy a következő években a repülőtéri élmény még kellemesebbé váljon az utasok számára.
„Nagyon boldog vagyok, és büszkeséggel tölt el, hogy ezt a komoly elismerést, a Skytrax díját már negyedik alkalommal tarthatom a kezemben – ami a budapesti repülőtéren dolgozó több ezer ember kemény munkájának az eredménye” - mondta a díj átvételekor Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója.
Edward Plaisted, a Skytrax vezérigazgatója elmondta: „Gratulálunk a budapesti nemzetközi repülőtérnek ahhoz, hogy sorozatban negyedszer is elnyerte ezt a fontos utaselégedettségi díjat. Egyértelmű, hogy Kelet-Európa legjobb repülőtere valóban remek szolgáltatást nyújt, és különösen kimagasló teljesítménynek számít, hogy ezt a címet immár négy egymást követő évben szerezte meg.”
Forrás: Turizmus Online