Minden utazó, de különösen az üzleti utazók rémálma, hogy hosszasan tébláboljanak egy repülőtéren egy járat törlése miatt. Erre pedig a közelmúltban is volt példa, amikor Friederike nevű vihar teljesen lebénította a holland és a német közlekedést: az amsterdami Schiphol-repülőteret és számos német légikikötőt a viharos szél miatt hosszú órákra vagy akár egy napra is lezárták, több száz járatot töröltek.
A London School of Economy kutatása szerint utazás közben az ügyfelek egyszerű és átlátható ügyintézésre, korrekt tájékoztatásra vágynak. Olyan alkalmazásokat, megoldásokat, applikációkat szeretnének, amelyek segítségével az éppen utazó és az utazást korábban lefoglaló munkatárs is real-time információkat és megoldási lehetőségeket kap az utazással kapcsolatban. Ezek közé sorolhatóak a célállomás vagy a tartózkodási hely aktuális történésiről, időjárási szélsőségeiről vagy akár egy esetleges terrortámadásról szóló hírek is.
Az üzleti utaztatók piacának egyik szereplője, a Weco-Travel ezzel a trenddel lépést tartva bevezette az Amadeus Mobile Messengert, ami az ügyfelek és a kollégák tájékoztatására is szolgál. Az alkalmazáson keresztül nyomon követhetik az üzleti utazók a vízumfeltételeket, de információt kaphatnak a szükséges védőoltásokról is. Az utazásszervezőknek is fontos, hogy mindig tisztában legyenek vele, hol jár az ügyfelük, mire van szükség, és ha esetleg késés, torlódás várható, az adott régióban az összes érintett azonnal kap arról értesítést. „Az applikációnkban minden eseményről azonnali értesítést küldünk, tudunk az utassal kommunikálni, ha szükséges, nem csak technikai vagy a repülőjegy-cserével kapcsolatos, de akár orvosi segítséget is kérhet.Teljesen más úgy várni a vihar és a káosz elcsendesedését, hogy az utazónak már a kezében van a következő induló járatra szóló jegye”–tette hozzá Horváth Balázs, a Weco-Travel ügyvezetője.