Nem épül meg az új terminál a párizsi Charles de Gaulle repülőtéren

A francia kormány úgy döntött, hogy lemond a párizsi Charles de Gaulle repülőtér bővítéséről, elavultnak minősítette az elképzelést az éghajlatváltozás elleni küzdelem korában - jelentette be csütörtökön Barbara Pompili, az ökológiai átmenetért felelős miniszter.

A kormány megkérte a párizsi repülőtereket működtető ADP cégcsoportot, amelynek az állam a legfőbb részvényese, hogy "mondjon le a projektről, és dolgozzon ki egy új, a környezetvédelemmel és a klímaváltozás elleni küzdelem céljaival összhangban álló elképzelést" - mondta a tárcavezető a Le Monde című napilapban megjelent interjúban. A tervezett negyedik terminál 2037-re készült volna el, és évente 40 millió utas kiszolgálására lett volna alkalmas.

"Ez egy elavult projekt, amely nem felel meg a kormány környezetvédelmi politikájának, és egy teljesen átalakulóban lévő ágazat követelményeinek, amely a jövő zöld repülőgépeire tekint már" - fogalmazott a miniszter. A 7 és 9 milliárd euró közöttire becsült megaberuházás, amely ellen környezetvédő szervezetek és helyi önkormányzati képviselők is tiltakoztak, így nem fog megkezdődni. A Le Monde úgy értesült, hogy a kormány arra kérte az ADP-t, hogy tegyen javaslatot "egy másfajta elképzelésre, amely nem a repülőtér kapacitásainak növelésére koncentrál".

"Továbbra is szükségünk lesz repülőgépekre, de a cél az, hogy a légteret észszerűbben használjuk ki, és hogy az ágazatban csökkenjen az üvegházhatású gázok kibocsátása" - hangsúlyozta Barbara Pompili. A bejelentést megelőző nap mutatta be a kormány az úgynevezett polgári klímakonvenció javaslatai alapján kidolgozott klímavédelmi törvénytervezetét, amelyet a baloldal és a környezetvédő szervezetek is bíráltak, mert nem tartották eléggé ambiciózusnak.

A negyedik terminál megépítését tavaly júliusban a környezetvédelmi hatóság sem támogatta, miután a projektben nem szerepelt, hogyan kívánja Franciaország a nemzetközi kötelezettségvállalásait teljesíteni az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésében, miközben növeli a repülőgépforgalmát. A koronavírus-járvány miatt lecsökkent légi forgalom pedig azt is megkérdőjelezte, hogy az utasforgalom folyamatosan nőni fog a jövőben, és emiatt bővíteni kellene a repülőtéri kapacitásokat.

Forrás: MTI


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.