Nem integrálják a teljes bmi-t a British Airways-be

Utolsó fázisába érkezett a bmi British Airways (BA) általi bekebelezése; kérdés az integráció.

A BA-Iberia tulajdonos (International Airlines Group)IAG tájékoztatott: végül olcsóbban jutottak hozzá a légitársasághoz azt követően, hogy a Lufthansa kétszeri próbálkozásra sem tudta értékesíteni a bmi két egységét, a bmi regional-t és a bmibaby-t. Az üzlet 277 millió dollárért köttetett.

A bmi három alulteljesítő üzletágat foglal magába: az európai, közel-keleti és afrikai (bmi regional) útvonalhálózatot, valamint a fapadost (bmibaby).

A IAG elmondása szerint csak a főtevékenységnek számító európai útvonalhálózatot integrálják a British Airways-be. A bmibaby és a bmi regional nem képezik a IAG hosszú távú terveinek részét, idővel kiszállna belőlük. A kiszállás és rövidtávú üzemeltetés költségei a IAG szerint azonban nagyjából annyit tehetnek ki, mint amennyivel kevesebbet fizetett a csomagért a Lufthansának.

A British Airways szerint 1200 munkát veszélyeztet a bmi főágának integrálása. A légitársaság a szakszervezetekkel egyeztet. A BA szerint a heti 3 millió fontos vesztéseget termelő bmi az integráció ellenére 1500 munkahelyet - pilóták, utaskísérők, műszakiak - tartana meg.

A Lufthansa még tavaly novemberében talált a IAG személyében vevőre. Az EU múlt hónapban adta végső áldását az akvizícióra.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.