A BA-Iberia tulajdonos (International Airlines Group)IAG tájékoztatott: végül olcsóbban jutottak hozzá a légitársasághoz azt követően, hogy a Lufthansa kétszeri próbálkozásra sem tudta értékesíteni a bmi két egységét, a bmi regional-t és a bmibaby-t. Az üzlet 277 millió dollárért köttetett.
A bmi három alulteljesítő üzletágat foglal magába: az európai, közel-keleti és afrikai (bmi regional) útvonalhálózatot, valamint a fapadost (bmibaby).
A IAG elmondása szerint csak a főtevékenységnek számító európai útvonalhálózatot integrálják a British Airways-be. A bmibaby és a bmi regional nem képezik a IAG hosszú távú terveinek részét, idővel kiszállna belőlük. A kiszállás és rövidtávú üzemeltetés költségei a IAG szerint azonban nagyjából annyit tehetnek ki, mint amennyivel kevesebbet fizetett a csomagért a Lufthansának.
A British Airways szerint 1200 munkát veszélyeztet a bmi főágának integrálása. A légitársaság a szakszervezetekkel egyeztet. A BA szerint a heti 3 millió fontos vesztéseget termelő bmi az integráció ellenére 1500 munkahelyet - pilóták, utaskísérők, műszakiak - tartana meg.
A Lufthansa még tavaly novemberében talált a IAG személyében vevőre. Az EU múlt hónapban adta végső áldását az akvizícióra.