Az elmúlt napok viharos, esős időjárása nagy kihívás elé állítja a repülőtér szabadban dolgozó szakembereit. A körülmények ellenére sikerül fenntartani a különféle földi kiszolgáló szervezetek munáját és a zavartalan üzemelést.
A óránként 40-50 kilométeres szél azonban szinte teljesen pályairányban fúj, ezért nem okoz különösebb gondot a fel- és leszállásoknál. A mai, korszerű utasszállító gépek elsősorban az oldalszélre lennének érzékenyek, a jelenlegi szélirány azonban a szokásos, észak-nyugati, mindössze 10 fokkal tér el a futópályák tengelyétől, emiatt érdemben nem befolyásolja a repülést, sem éjjeli, sem nappali üzemben.
Komolyabb kihívást jelent viszont a napok óta szakadatlanul zuhogó eső, amit a terminál épületek előtti forgalmi előtérről egy nagykapacitású csatornarendszer vezet el a repülőtér mesterséges tavába. Ennek a tárolónak, amelyben a tűzoltók számára tárolnak több ezer köbméter vizet, az elmúlt napokban nagyon megemelkedett a vízszintje. A tároló vízszintjét a Ferihegy munkatársai folyamatos szivattyúzással tartják a kritikus határérték alatt, hogy a tó továbbra is be tudja fogadni a lehullott esővizet.
A repülőtéri szolgálatok állandóan figyelik a meteorológiai előrejelzést, mert sem a repülőtér talaja, sem a víztároló már nem tud jelentősebb mennyiségű vizet felvenni. A Budapest Airport Zrt. repülés-üzemvezetője speciális gépkocsival méri a futópályákon a vizes beton tapadását, hogy a fel- és leszálló gépek személyzete a megfelelő beállítással tudja szabályozni a repülőgépek fékhatását. A csúszós, vizes betonon nemcsak az autókéhoz hasonló ABS-rendszer segíti a repülőgépek biztos fékezését, hanem az ún. reverzálás is, amikor a sugárhajtómű gázsugarát egy rostély befordításával menetiránnyal szembe, előrefelé irányítják és így fékezik le gyorsan a sokszor 80-100 tonnás utasszállító gépeket. Az eső, illetve a széllökések miatt ezen a héten nem kellett egyetlen járatot sem törölni Ferihegyen, illetve kitérő repülőterekre sem kellett irányítani egy repülőgépet sem.