Kiemelt téma a szakértői támogatások igénybevétele, a kedvezményes finanszírozás és a klaszter beszerzési szövetséghez csatlakozás lehetősége. A vállalkozások az Új Széchenyi Terv keretében elérhető támogatásokról is tájékoztatást kapnak.
A nemzeti vasúttársaság 2012. május 22-ig bezáróan 20 városban tart előadásokat, és nyújt egyéni illetve csoportos konzultációs lehetőséget az érdeklődők számára. A roadshow fő együttműködő partnere a Budapesti Vállalkozásfejlesztési Közalapítvány (BVK) és a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA). A vasúttársaság a program keretében párbeszédre hívja a vállalkozásokat, hogy közvetlenül is megismerje azok véleményét, egyúttal válaszokkal szolgáljon kérdéseikre. Az eddigi tapasztalatok igen kedvezőek mind a vállalkozók, mind a MÁV számára.
A roadshow elindítását követően, december óta 7 helyszínen (Kecskemét, Veszprém, Szeged, Békéscsaba, Székesfehérvár, Győr, Szolnok) biztosítottunk lehetőséget helyszíni konzultációra, jelenleg 1300 regisztrált vállalkozót jegyzünk beszerzési hírlevelünkre. A rendezvénysorozatra a legváltozatosabb termék- és szolgáltatáskörben regisztrálnak a vállalkozások. Mostanáig a legtöbb vállalkozás Szegeden és Győrben fogadta el a vasúttársaság meghívását, továbbá, a MÁV szakembereinél számos vállalkozás kért roadshow-n kívüli közvetlen bemutatkozási és konzultációs lehetőséget.
A visszajelzések egyértelműen alátámasztják, hogy igény van a párbeszédre, és érdemi kommunikáció, együttműködés valósulhat meg. A vállalkozók közvetlenül a MÁV munkatársaival oszthatják meg az általuk korábban tapasztalt nehézségeket, a megoldásokat együtt tudják megvitatni.
A MÁV számára továbbá fontos szempont, hogy közvetlenül gyártókhoz tud eljutni mellőzve a disztribútorokat, ami árcsökkentő hatással bír, valamint növeli a gyártók lehetőségeit. A konzultációk arra is lehetőséget nyújtanak, hogy a MÁV szolgáltatási látóköre a piacról alkotott képe is szélesedjen: mostantól pályázatai során eddig nem ismert szolgáltatásokat, termékeket és technikákat is szem előtt tud tartani. Egyes vállalkozások részéről érkezett olyan elismerés is, hogy a tevékenységet más állami vállalatoknak is érdemes lenne átvenni: a roadshow ugyanis megnyitja a piacot, és megakadályozza a belterjességet a beszállítói körben.
A találkozókon a BVK részéről kiemelten értékelésre került a beszállítói verseny szempontrendszere: elsősorban a termelési és értékesítési folyamatok optimalizálása, a vevői elégedettség növelésének kérdésköre kapta a hangsúlyt. A BVK közreműködésével a rendezvényeken a vállalkozások átfogó képet kapnak azokról a vállalkozásfejlesztési eszközökről, amelyekkel növelhetik alkalmazkodóképességüket, eredményességüket a beszállítói tendereken. Kiemelt téma a szakértői támogatások igénybevétele, a kedvezményes finanszírozás és a klaszter beszerzési szövetséghez csatlakozás lehetősége. A vállalkozások az Új Széchenyi Terv keretében elérhető támogatásokról is tájékoztatást kapnak. A rendezvényeken fokozott érdeklődés mutatkozik a Magyar Fejlesztési Bank Zrt. által ajánlott MFB Kisvállalkozói Hitel és a 100 millió forint felső összeghatárú fejlesztési tőke irányába. A Mikrohitel program iránt elsősorban a beszállítók alvállalkozói körében volt tapasztalható érdeklődés.