Népszerű a MÁV 20 várost érintő Beszállítói Roadshow-ja

A MÁV Csoport által 2011 decemberében elindított országos MÁV Beszállítói Roadshow célja, hogy a kis- és középvállalkozások minél nagyobb arányban vegyenek részt a vasúttársaság beszerzési eljárásaiban. Ennek hozadékaként több szegmensben alakulhat ki élénk verseny, ami megtakarítást eredményez a MÁV Zrt. és hatékonyságjavulást a beszállítók számára. A roadshow eddigi állomásain összesen 250 fő vett részt; a partnerség iránt a legtöbben Szegeden és Győrben érdeklődtek. A MÁV Beszállítói Hírlevélre feliratkozott vállalkozások száma az elmúlt év során megduplázódott - tájékoztatta a Turizmus Online-t a vasúttársaság.

Kiemelt téma a szakértői támogatások igénybevétele, a kedvezményes finanszírozás és a klaszter beszerzési szövetséghez csatlakozás lehetősége. A vállalkozások az Új Széchenyi Terv keretében elérhető támogatásokról is tájékoztatást kapnak.

A nemzeti vasúttársaság 2012. május 22-ig bezáróan 20 városban tart előadásokat, és nyújt egyéni illetve csoportos konzultációs lehetőséget az érdeklődők számára. A roadshow fő együttműködő partnere a Budapesti Vállalkozásfejlesztési Közalapítvány (BVK) és a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA). A vasúttársaság a program keretében párbeszédre hívja a vállalkozásokat, hogy közvetlenül is megismerje azok véleményét, egyúttal válaszokkal szolgáljon kérdéseikre. Az eddigi tapasztalatok igen kedvezőek mind a vállalkozók, mind a MÁV számára.

A roadshow elindítását követően, december óta 7 helyszínen (Kecskemét, Veszprém, Szeged, Békéscsaba, Székesfehérvár, Győr, Szolnok) biztosítottunk lehetőséget helyszíni konzultációra, jelenleg 1300 regisztrált vállalkozót jegyzünk beszerzési hírlevelünkre. A rendezvénysorozatra a legváltozatosabb termék- és szolgáltatáskörben regisztrálnak a vállalkozások. Mostanáig a legtöbb vállalkozás Szegeden és Győrben fogadta el a vasúttársaság meghívását, továbbá, a MÁV szakembereinél számos vállalkozás kért roadshow-n kívüli közvetlen bemutatkozási és konzultációs lehetőséget.

A visszajelzések egyértelműen alátámasztják, hogy igény van a párbeszédre, és érdemi kommunikáció, együttműködés valósulhat meg. A vállalkozók közvetlenül a MÁV munkatársaival oszthatják meg az általuk korábban tapasztalt nehézségeket, a megoldásokat együtt tudják megvitatni.

A MÁV számára továbbá fontos szempont, hogy közvetlenül gyártókhoz tud eljutni mellőzve a disztribútorokat, ami árcsökkentő hatással bír, valamint növeli  a gyártók lehetőségeit. A konzultációk arra is lehetőséget nyújtanak, hogy a MÁV szolgáltatási látóköre a piacról alkotott képe is szélesedjen: mostantól pályázatai során eddig nem ismert szolgáltatásokat, termékeket és technikákat is szem előtt tud tartani. Egyes vállalkozások részéről érkezett olyan elismerés is, hogy a tevékenységet más állami vállalatoknak is érdemes lenne átvenni: a roadshow ugyanis megnyitja a piacot, és megakadályozza a belterjességet a beszállítói körben.

A találkozókon a BVK részéről kiemelten értékelésre került a beszállítói verseny szempontrendszere: elsősorban a termelési és értékesítési folyamatok optimalizálása, a vevői elégedettség növelésének kérdésköre kapta a hangsúlyt. A BVK közreműködésével a rendezvényeken a vállalkozások átfogó képet kapnak azokról a vállalkozásfejlesztési eszközökről, amelyekkel növelhetik alkalmazkodóképességüket, eredményességüket a beszállítói tendereken. Kiemelt téma a szakértői támogatások igénybevétele, a kedvezményes finanszírozás és a klaszter beszerzési szövetséghez csatlakozás lehetősége. A vállalkozások az Új Széchenyi Terv keretében elérhető támogatásokról is tájékoztatást kapnak. A rendezvényeken fokozott érdeklődés mutatkozik a Magyar Fejlesztési Bank Zrt. által ajánlott MFB Kisvállalkozói Hitel és a 100 millió forint felső összeghatárú fejlesztési tőke irányába. A Mikrohitel program iránt elsősorban a beszállítók alvállalkozói körében volt tapasztalható érdeklődés.


Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.