Nincs még pecsét az Alitalia eladásán

Az Alitalia-játszma még korántsem zárult le, az ügyben a milánói repülőtér sorsa okozza a legtöbb aggodalmat.

Lombardia elnöke, a Forza Italia képviselője, Roberto Formigoni botrányosnak nevezte az Air France-KLM duó kizárólagos tárgyalópartnerként történő kiválasztását, írja a Népszabadság. Szerinte a régióban hatezer munkahely kerülhet veszélybe, ha megvalósul Jean-Cyril Spinetta elképzelése a Malpensa háttérbe szorításáról a Fiumicinóval szemben. Róma döntését a pályázaton vesztes Air One tulajdonosa, Carlo Toto sem tartja véglegesnek, aki egyes hírek szerint új befektetőket toboroz, és további 200-250 millióval szeretné megfejelni a konzorcium rendelkezésére álló összeget. Jean-Cyril Spinetta, a francia-holland társaság elnöke stílszerűen Alitalia gép fedélzetén érkezett Rómába, hogy eszmét cseréljen Tommaso Padoa-Schioppa olasz pénzügyminiszterrel, Maurizio Pratóval, az Alitalia irányítójával és a szakszervezetek képviselőivel. A megbeszélés tulajdonképpen a nyitánya annak az egyeztetésnek, amelynek révén - a kitűzött célok szerint - nyolc héten belül megszülethet a végső megállapodás. Az Air France-KLM 750 millió euró azonnali tőkeemelést kínált, és összesen 6,5 milliárdos befektetést 2015-ig. Az Alitalia székhelye maradna Rómában, és Fiumicino lenne a társaság központi szerepet betöltő légikikötője - hangoztatta Spinetta. A Malpensa sorsának ügyében viszont, amely immár politikai kérdéssé is vált, hajthatatlannak látszik az Air France-vezér. Milánó szerepét át kell értékelni, miután a veszteségek egyik fő forrása az ottani repülőtér. A jelenleg évi 22 milliós utasforgalom semmiképp nem elég a rentabilitáshoz. - A 200 milliós veszteséget termelő kikötőt versenyképessé kell tenni, elsősorban az üzleti utazások piacán van keresnivalója - magyarázta a helyzetet Spinetta. Ugyanakkor eldőlt, márciustól már csak három transzatlanti járat indul innen, New Yorkba, Buenos Airesbe és Tokióba, ami a helyi politikusok szerint nincs összhangban azzal a tervvel, hogy a Malpensa az üzleti célú utazások egyik fontos központjává váljon. Milánó másik repülőtere, a központhoz közelebb eső Linate már évi kilencmillió utassal dicsekedhet. Fiumicinón egyébként 30 millió az utazók száma.

Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása

Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása 

A parton, a vízen és a vízben, valamint hőkamerás és egyéb drónokkal a levegőből is keresik a szombat éjjel Verőcénél balesetet szenvedett hajó eltűnt utasait.
Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között

Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között 

Ennek értelmében utasaiknak nagyobb rugalmasságot biztosítanak a két ország közötti utazás esetén.
Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál

Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál 

Tovább bővül a flotta és az útvonalhálózat.
Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé

Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé 

A hagyományos autók már nem kelendőek.
Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések

Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések 

...és a nagyszabású építkezések folytatódnak tovább.
Luxusdivatmárka a fedélzeten

Luxusdivatmárka a fedélzeten 

A készletet a China Airlines környezeti fenntarthatósági filozófiája jellemzi.
Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában

Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában 

Az idei nyári szezonban az airBaltic hat új célállomásra indít járatot Rigából, ezzel már több mint 70 útvonalat kínálnak a lett fővárosból.
Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?

Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje? 

Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.