Nincs még pecsét az Alitalia eladásán

Az Alitalia-játszma még korántsem zárult le, az ügyben a milánói repülőtér sorsa okozza a legtöbb aggodalmat.

Lombardia elnöke, a Forza Italia képviselője, Roberto Formigoni botrányosnak nevezte az Air France-KLM duó kizárólagos tárgyalópartnerként történő kiválasztását, írja a Népszabadság. Szerinte a régióban hatezer munkahely kerülhet veszélybe, ha megvalósul Jean-Cyril Spinetta elképzelése a Malpensa háttérbe szorításáról a Fiumicinóval szemben. Róma döntését a pályázaton vesztes Air One tulajdonosa, Carlo Toto sem tartja véglegesnek, aki egyes hírek szerint új befektetőket toboroz, és további 200-250 millióval szeretné megfejelni a konzorcium rendelkezésére álló összeget. Jean-Cyril Spinetta, a francia-holland társaság elnöke stílszerűen Alitalia gép fedélzetén érkezett Rómába, hogy eszmét cseréljen Tommaso Padoa-Schioppa olasz pénzügyminiszterrel, Maurizio Pratóval, az Alitalia irányítójával és a szakszervezetek képviselőivel. A megbeszélés tulajdonképpen a nyitánya annak az egyeztetésnek, amelynek révén - a kitűzött célok szerint - nyolc héten belül megszülethet a végső megállapodás. Az Air France-KLM 750 millió euró azonnali tőkeemelést kínált, és összesen 6,5 milliárdos befektetést 2015-ig. Az Alitalia székhelye maradna Rómában, és Fiumicino lenne a társaság központi szerepet betöltő légikikötője - hangoztatta Spinetta. A Malpensa sorsának ügyében viszont, amely immár politikai kérdéssé is vált, hajthatatlannak látszik az Air France-vezér. Milánó szerepét át kell értékelni, miután a veszteségek egyik fő forrása az ottani repülőtér. A jelenleg évi 22 milliós utasforgalom semmiképp nem elég a rentabilitáshoz. - A 200 milliós veszteséget termelő kikötőt versenyképessé kell tenni, elsősorban az üzleti utazások piacán van keresnivalója - magyarázta a helyzetet Spinetta. Ugyanakkor eldőlt, márciustól már csak három transzatlanti járat indul innen, New Yorkba, Buenos Airesbe és Tokióba, ami a helyi politikusok szerint nincs összhangban azzal a tervvel, hogy a Malpensa az üzleti célú utazások egyik fontos központjává váljon. Milánó másik repülőtere, a központhoz közelebb eső Linate már évi kilencmillió utassal dicsekedhet. Fiumicinón egyébként 30 millió az utazók száma.

Emirates éves riport: annál is sikeresebb, mint gondolná

Emirates éves riport: annál is sikeresebb, mint gondolná 

Megdöntötte saját rekordját az Emirates Group a 2024–2025-ös pénzügyi évben.
Mallorca a repülőjáratok korlátozását fontolgatja

Mallorca a repülőjáratok korlátozását fontolgatja 

A korlátozás oka a húsvéti héten mért jelentős forgalomnövekedés.
Ismét robog a Jégmadár expressz

Ismét robog a Jégmadár expressz 

Május 18-tól ismét közlekedik a Jégmadár expresszvonat, amely közvetlen összeköttetést kínál Rákospalota-Újpestről a Velencei-tóhoz és a Balatonhoz.
WIZZ: Brassó-Budapest járatnövelés

WIZZ: Brassó-Budapest járatnövelés 

A repülőtér a Romániai Repülőterek Egyesülete által közölt januári statisztika szerint egy év alatt megduplázta utasainak számát.
Ünnepel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

Ünnepel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 

Éppen hetvenöt évvel ezelőtt, 1950. május 7-én nyitották meg az utazóközönség előtt Budapest nemzetközi repülőterét, Magyarország kapuját.
Dubaj dübörög, és helyet kér magának a nyári desztinációk sorában

Dubaj dübörög, és helyet kér magának a nyári desztinációk sorában 

Dubajról leginkább a téli napsütés, a tavaszi luxuspihenés vagy az őszi tökéletes kikapcsolódás jut eszünkbe – de ez hamarosan megváltozhat.
Budapest Airport vállalás – indul a zajvédelmi program következő üteme

Budapest Airport vállalás – indul a zajvédelmi program következő üteme 

A Budapest Airport (BA) ezt a speciális programot az érintett kerületek és települések polgármestereivel konzultálva alakította ki.
IATA-jelentés: nőtt a globális utasforgalom

IATA-jelentés: nőtt a globális utasforgalom  

Az április 30-án megjelent sajtóközlemény 2025. márciusi globális légiutasforgalom adatait ismerteti.
Ausztriában jön a Railjet vonatok új generációja

Ausztriában jön a Railjet vonatok új generációja 

A növekvő kereslet és a megváltozott utazási szokások miatt Ausztriában egyre nagyobb szerepet kapnak a fejlesztések.
Jemeni húszik: folytatjuk a támadást az izraeli légtér ellen

Jemeni húszik: folytatjuk a támadást az izraeli légtér ellen 

Eddig huszonhét rakétát indítottak a húszik Izrael légtere ellen, és bejelentették, hogy folytatják a támadást.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.