Nincs még pecsét az Alitalia eladásán

Az Alitalia-játszma még korántsem zárult le, az ügyben a milánói repülőtér sorsa okozza a legtöbb aggodalmat.

Lombardia elnöke, a Forza Italia képviselője, Roberto Formigoni botrányosnak nevezte az Air France-KLM duó kizárólagos tárgyalópartnerként történő kiválasztását, írja a Népszabadság. Szerinte a régióban hatezer munkahely kerülhet veszélybe, ha megvalósul Jean-Cyril Spinetta elképzelése a Malpensa háttérbe szorításáról a Fiumicinóval szemben. Róma döntését a pályázaton vesztes Air One tulajdonosa, Carlo Toto sem tartja véglegesnek, aki egyes hírek szerint új befektetőket toboroz, és további 200-250 millióval szeretné megfejelni a konzorcium rendelkezésére álló összeget. Jean-Cyril Spinetta, a francia-holland társaság elnöke stílszerűen Alitalia gép fedélzetén érkezett Rómába, hogy eszmét cseréljen Tommaso Padoa-Schioppa olasz pénzügyminiszterrel, Maurizio Pratóval, az Alitalia irányítójával és a szakszervezetek képviselőivel. A megbeszélés tulajdonképpen a nyitánya annak az egyeztetésnek, amelynek révén - a kitűzött célok szerint - nyolc héten belül megszülethet a végső megállapodás. Az Air France-KLM 750 millió euró azonnali tőkeemelést kínált, és összesen 6,5 milliárdos befektetést 2015-ig. Az Alitalia székhelye maradna Rómában, és Fiumicino lenne a társaság központi szerepet betöltő légikikötője - hangoztatta Spinetta. A Malpensa sorsának ügyében viszont, amely immár politikai kérdéssé is vált, hajthatatlannak látszik az Air France-vezér. Milánó szerepét át kell értékelni, miután a veszteségek egyik fő forrása az ottani repülőtér. A jelenleg évi 22 milliós utasforgalom semmiképp nem elég a rentabilitáshoz. - A 200 milliós veszteséget termelő kikötőt versenyképessé kell tenni, elsősorban az üzleti utazások piacán van keresnivalója - magyarázta a helyzetet Spinetta. Ugyanakkor eldőlt, márciustól már csak három transzatlanti járat indul innen, New Yorkba, Buenos Airesbe és Tokióba, ami a helyi politikusok szerint nincs összhangban azzal a tervvel, hogy a Malpensa az üzleti célú utazások egyik fontos központjává váljon. Milánó másik repülőtere, a központhoz közelebb eső Linate már évi kilencmillió utassal dicsekedhet. Fiumicinón egyébként 30 millió az utazók száma.

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.