Az ötödik legnagyobb amerikai légitársaság bejelentette: belföldi járatain ősztől ugyanúgy pénzbe kerül az étkezés, mint az összes versenytárs repülőgépein. A Continental az utóbbi években azért tartott ki az ingyen étkezés mellett, hogy erősítse az utasok céghűségét. Jim Compton marketingigazgató azt mondta, a gyakorlat jó szolgálatot tett a vállalatnak. Hozzátette viszont, hogy megváltoztak a piaci követelmények, amelyekhez igazodni kell. Az első és üzleti osztályon utazók természetesen továbbra is kapnak ingyen ételeket, amelyeket a legtöbb nemzetközi járaton és a hat óránál hosszabb ideig tartó repülések során is felszolgálnak. Az ingyenes étkezés megszüntetése az első lépések egyike volt, amelyet sok légitársaság az utóbbi években megtett a költségek csökkentése céljából. A legtöbb társaság bevezette a poggyászok utáni pótdíjakat is. Piackutatók szerint az utasok inkább lemondanak az étkezésről és nem ragaszkodnak kedvenc légitársaságukhoz, ha meg tudnak takarítani valamekkora összeget az olcsóbb jeggyel. A légitársaságok eltérő véleményt vallanak a különböző szolgáltatások fizetőssé tételéről. A United Airlines például azt közölte, hogy 2009-ben 700 millió dolláros plusz bevétele származott ebből. A Southwest Airlines viszont azt állítja, egy százalékkal növelni tudta forgalmát, amiért továbbra sem számított fel pótdíjat a poggyászok után. (MTI)
Nincs többé ingyen étkezés az amerikai légi járatokon
Végérvényesen lezárult az Egyesült Államokban az a korszak, amikor a nagy légitársaságok utasai ingyen ételt kaptak a járatokon, az utolsó nagy cég, a Continental Airlines is megszüntette a gyakorlatot.

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában
Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.

Privát lakosztályok a felhők felett
Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül
Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.

Új útvonalon tér vissza az Espresso Riviera
2024 után júniustól ezúttal Róma és Marseille között közlekedik majd.

Az Airbus legújabb típusa a Wizz flottájában
A Wizz Air a világon az első diszkont légitársaság, amely forgalomba állítja az Airbus legújabb típusát.

Változások a Budapest Airport 2. Terminál parkolójánál
Terminál Parkolóban, a terminálhoz legközelebbi 30 kijelölt parkolóhelyen új utasfelvételi- és kiszállítási zóna került kialakításra.

MUISZ: az ECTAA határozottan fellép az utaztatók védelmében
Az Air Belgium csődje ismét rávilágított az utazási irodák, utazásszervezők és utasok kitettségére.

airBaltic: jelentés az idei első negyedévről
Stabil bevétel, csökkenő veszteség, 1,3 millió utas.

SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről
A Csoport bevétele 527 millió dollárral (+2,8%) nőtt az egy évvel korábbihoz képest, és így 19 540 millió dolláros rekordot ért el.

Új kompjárat Málta és Szicília között
Az út körülbelül két órát vesz igénybe.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.