A turbólégcsavaros holland gyártmányú gépek nyugdíjazására a téli menetrend bevezetésével kerül sor. Helyüket a Riga-Budapest útvonalon is közlekedő, szintén turbólégcsavaros Bombardier Q400 Next Gen típusok veszik át, de a gépek kivonása révén a légitársaság járathálózatát is optimalizálják az idei téli menetrend életbe lépésével - tudtuk meg.
A típus 1998-tól 12 éven át volt a társaság igás lova, mint Bertolt Flick az airBaltic elnök-vezérigazgatója fogalmaz. A már nem gyártott Fokker 50-es egyre növekvő üzemeltetési költségei miatt nem éri meg a típust továbbra is a flottában tartani. További indokként Flick megemlíti az üzemenyagárak növekedését, az európai piac ingadozását valamint a nyugtalan közel-keleti helyzetet. Ezek megkövetelik, hogy az airBaltic - ahogy Flick fogalmaz - "a légitársaság tovább növelje hatékonyságát."
Az airBaltic Fokker 50-esei az időszak alatt 140 ezer felszállást hajtottak végre, 180 ezer órát töltöttek a levegőben, 3,6 millió utast szállítottak összesen 72 millió kilométeren.