A MÁV-START közvélemény-kutatást végez az utasai körében, hogy az ügyfélszolgálatra beérkező visszajelzéseken túl is megismerje a véleményüket az utazási körülményekről, az igények és elvárások fontossági sorrendjéről. A beérkező visszajelzéseknek a jövőbeni szolgáltatásfejlesztések irányainak tervezésénél és a prioritások meghatározásánál lesz jelentősége – a rendelkezésre álló források és a lehetőségek figyelembe vételével.
A közvélemény-kutatásban 2012. július 24. és augusztus 6. között a vonatokon utazva, illetve online, a www.mav-start.hu oldalra látogatva lehet részt venni. A vonatokon a kérdőíveket a jegyvizsgálók adják át a 14 éven felüli utazóknak, a válaszadás írásbeli, önkéntes és név nélküli.
Véleménynyilvánításra a járatok sűrűségével, a vonatok pontosságával, a csatlakozási lehetőségekkel, a jegyvizsgálók és a pénztárosok tájékozottságával, az utazásra fordított idővel, a járművek kényelmével, hűtésével/fűtésével, az állomások és a vasúti kocsik tisztaságával kapcsolatban lesz lehetőség. A vasúttársaság jegyvizsgálói hétezer kérdőívet osztanak ki a két hét alatt, majd a beérkezett visszajelzéseket szakemberek elemzik.
A felmérésben érintett vonatok mind az elővárosi, mind a távolsági, mind pedig a regionális forgalomban közlekednek. További fontos szempont volt az érintett vasútvonalak kiválasztásánál, hogy minden fajta járműben utazva biztosított legyen a véleménynyilvánítás lehetősége.
Az utasok visszajelzéseiről a kitöltött kérdőívek kiértékelését követően a MÁV-START tájékoztatást ad.