A brüsszeli testület versenyjogi szempontból vizsgálta az új típusú vállalkozás tervét, és úgy találta, hogy a projekt nem okoz torzulást az európai autókölcsönzési piacon.
A német Daimler autógyár és az Europcar, a kontinens legnagyobb autókölcsönző társasága az úgynevezett autómegosztás - carsharing - üzleti alapú változatát dolgozta ki. A Car2Go nevű rendszer leginkább a közösségi kerékpárkölcsönző rendszerekre hasonlít. Lényege, hogy a város teljes területén rendelkezésre állnak gépkocsik - Smart típusú kisautók -, amelyek használatáért percalapú díjat szednek. Az ügyfél beszáll, elindul és elintézi mindazt, amihez kell a kocsi, majd amikor már nincsen szükség rá, egyszerűen otthagyja bármelyik nyilvános parkolóhelyen.
A terv piackutatási eredményekre épül, amelyek szerint változnak az autózásra vonatkozó fogyasztói elvárások; a nagyvárosi ember másmilyen autót igényel munkanapokon, mint hétvégén vagy amikor a szabadidejét tölti, és csökken a saját kocsi jelentősége, különösen a fiatalok körében, a következő években így egyre többen lesznek, akik vásárlás helyett inkább csak bérelnének autót.
A rivális BMW is tervez hasonló vállalkozást, Párizsban pedig a polgármester minapi bejelentése szerint jövő ősszel elindul az Autolib önkiszolgáló elektromosautó-kölcsönző rendszer, amelynek mintája a Vélib közösségi biciklikölcsönző hálózat.