Online tesztelés IV.

Folytatva sorozatunkat, az előző hónaphoz hasonlóan, most is online kutatást végeztünk. A szituáció, amit teszteltek kollégáink: városnézés, külföldi vendégek számára. Kíváncsiak voltunk, hogy mennyire kreatív a program, egyáltalán van-e, milyen az ár/érték arány, ügyfélbarát-e az oldal, könnyű-e őket elérni, menynyire kedvesek, mennyire használhatók az információk, illetve az árakról korrekt tájékoztatást adnak-e. A honlapon az alábbi dolgokat kellett megfigyelni: mennyire lehet könnyen eligazodni, elegendők és hasznosak-e a feltüntetett információk, mennyire feltűnő, kedvcsináló az oldal. A telefonos tesztnél munkatársainknak figyelniük kellett arra, hányadik csörgésre veszik fel a telefont, invitálják-e az iroda személyes felkeresésére, vagy épp lebeszélik-e róla. Tesztelőink valós, potenciális ügyfélként viselkedtek, majd a fogyasztó szemszögéből megélt tapasztalataikat rögzítették a tesztelés alapján. Eredmények értékelése: nem az egyes irodák általános tevékenységét jellemzik, hanem az adott tesztelés tapasztalatait írják le. A felmérést segítő kérdések (melyekre igen/nem válaszok lehetségesek) súlyozva vannak, így a százalékos eredményt (teljesítményt) ez alapján kapjuk meg. A pontozás (általános értékelés) eredményét, a szubjektív értékelés adja meg, mely két részből áll: (1) Általános értékelés, majd ugyanezen szempontok (2) Fontosságát kell értékelni 1-5-ig terjedő skálán.

'

Ideal Travel

A honlap megfelelőnek mondható, könnyen el lehet igazodni rajta, és a programok is kellő tájékoztatást adnak az idelátogatóknak. Meglepően sok nyelven lehet rajta információkat találni, a színvilág és az elrendezés is szimpatikus benyomást kelt. Telefonon csak egyszer kellett próbálkozni, és egy csörgés után már fel is vette az iroda munkatársa. Az árakról több tájékoztatást is adhatott volna a hölgy, de kérdéseire kielégítő válaszokat kapott a shopper. Ez abban az esetben jó lehet, ha valaki párhuzamosan nézi a honlapot, de egy olyan érdeklődőnek, aki abban a pillanatban nincsen internetkapcsolatban, nem sokat mondanak a hallott információk. Vizsgáltuk azt a kérdést is, hogy megköszönie a munkatárs, hogy az adott irodát/ társaságot választotta. Ez egyik esetben sem történt meg. Összességében ebben a körben a legjobb eredménnyel büszkélkedhet az Ideal Travel, a közepesnek mondható eredményével.

Általános értékelés: 4,3
Teljesítmény: 61%

MultiGO Tours

Már a honlap felkeresésekor kisebb csalódás érte tesztelőnket, mert nem talált magyar nyelven semmit. Igaz, angolul vagy németül jól el lehet igazodni, de más nyelven nem. Figyelemfelkeltő a Lánchídról és a Parlamentről készült kép, de mást nemigen látni itt. Telefonszámot szerencsére sikerült találni, így annak reményében, hogy majd telefonon több információt kap a shopper, hívta a számot. Kétszer kellett próbálkozni, de egyik esetben sem tudtak kellőképpen tájékoztatást adni. A második eset abban különbözött csak az elsőtől, hogy itt már elkérték az elérhetőséget, így hajlandóságot mutatva, hogy a szükséges információk beszerzése után megfelelően tájékoztassák az érdeklődőt. A beszélgetést kedvesen és udvariasan zárta le az MultiGO Tours dolgozója, így a shopper, ugyan kevés információval, de elégedetten rakta le a kagylót.

Általános értékelés: 4,0
Teljesítmény: 39%

Railbus

Ebben a tesztkörben a leggyengébb eredménnyel zárt a Railbus. A honlap sem érte el a várt eredményt, attól függetlenül, hogy nyolc nyelven is olvashatók az információk, köztük magyarul is. Sok szolgáltatás van feltüntetve az oldalon, de az árak már igen hiányosak. Az iroda munkatársai telefonon sem adtak az árakról alapos tájékoztatást, nem mondták el, hogy mit tartalmaznak. Ugyan próbáltak utánanézni, de sikertelenül. Ezért volt, hogy kétszer telefonált a shopper, időt hagyva arra, hogy a szükséges információkat megszerezze az iroda dolgozója, de a kérdésekre továbbra sem tudtak kielégítő válaszokat adni. Az öszszes pozitívum a beszélgetés során, hogy kedvesek voltak. Arra a kérdésre, hogy milyen a benyomása a tesztelt vállalatról a tesztelés tapasztalatai alapján, közepes értékelést kapott – de ez a végeredményen sajnos nem változtat.

Általános értékelés: 4,3
Teljesítmény: 28%

Technika

A tesztelőknek az alábbi fő szempontok szerint kellett értékelniük az irodákat:

Internetes elérhetőség, telefonos ügyintézés, információadás, általános értékelés.

A százalékos eredmények a fenti blokkok összesen 23 szempont szerinti értékelése alapján születtek. Shoppereink ezenfelül 1-től 5-ig terjedő skálán (1 – elégtelen, 5 – kiváló) is értékelték megadott szempont szerint az utazási irodákat, a tesztelés során szerzett tapasztalataik alapján. Az eredmény csupán az egyetlen statikus mintavételnek az eredménye.

Megjegyzés

A vizsgálat eredményei a Smart Research International tulajdonát képezik, amelyről részletesebb adatok nem hozzáférhetőek. A vizsgálatot a Turizmus Trend megbízásából a Smart Research International végzi.

'

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.