Ideal Travel
A honlap megfelelőnek mondható, könnyen el lehet igazodni rajta, és a programok is kellő tájékoztatást adnak az idelátogatóknak. Meglepően sok nyelven lehet rajta információkat találni, a színvilág és az elrendezés is szimpatikus benyomást kelt. Telefonon csak egyszer kellett próbálkozni, és egy csörgés után már fel is vette az iroda munkatársa. Az árakról több tájékoztatást is adhatott volna a hölgy, de kérdéseire kielégítő válaszokat kapott a shopper. Ez abban az esetben jó lehet, ha valaki párhuzamosan nézi a honlapot, de egy olyan érdeklődőnek, aki abban a pillanatban nincsen internetkapcsolatban, nem sokat mondanak a hallott információk. Vizsgáltuk azt a kérdést is, hogy megköszönie a munkatárs, hogy az adott irodát/ társaságot választotta. Ez egyik esetben sem történt meg. Összességében ebben a körben a legjobb eredménnyel büszkélkedhet az Ideal Travel, a közepesnek mondható eredményével.
Általános értékelés: 4,3 Teljesítmény: 61%MultiGO Tours
Már a honlap felkeresésekor kisebb csalódás érte tesztelőnket, mert nem talált magyar nyelven semmit. Igaz, angolul vagy németül jól el lehet igazodni, de más nyelven nem. Figyelemfelkeltő a Lánchídról és a Parlamentről készült kép, de mást nemigen látni itt. Telefonszámot szerencsére sikerült találni, így annak reményében, hogy majd telefonon több információt kap a shopper, hívta a számot. Kétszer kellett próbálkozni, de egyik esetben sem tudtak kellőképpen tájékoztatást adni. A második eset abban különbözött csak az elsőtől, hogy itt már elkérték az elérhetőséget, így hajlandóságot mutatva, hogy a szükséges információk beszerzése után megfelelően tájékoztassák az érdeklődőt. A beszélgetést kedvesen és udvariasan zárta le az MultiGO Tours dolgozója, így a shopper, ugyan kevés információval, de elégedetten rakta le a kagylót.
Általános értékelés: 4,0 Teljesítmény: 39%Railbus
Ebben a tesztkörben a leggyengébb eredménnyel zárt a Railbus. A honlap sem érte el a várt eredményt, attól függetlenül, hogy nyolc nyelven is olvashatók az információk, köztük magyarul is. Sok szolgáltatás van feltüntetve az oldalon, de az árak már igen hiányosak. Az iroda munkatársai telefonon sem adtak az árakról alapos tájékoztatást, nem mondták el, hogy mit tartalmaznak. Ugyan próbáltak utánanézni, de sikertelenül. Ezért volt, hogy kétszer telefonált a shopper, időt hagyva arra, hogy a szükséges információkat megszerezze az iroda dolgozója, de a kérdésekre továbbra sem tudtak kielégítő válaszokat adni. Az öszszes pozitívum a beszélgetés során, hogy kedvesek voltak. Arra a kérdésre, hogy milyen a benyomása a tesztelt vállalatról a tesztelés tapasztalatai alapján, közepes értékelést kapott – de ez a végeredményen sajnos nem változtat.
Általános értékelés: 4,3 Teljesítmény: 28%Technika
A tesztelőknek az alábbi fő szempontok szerint kellett értékelniük az irodákat:
Internetes elérhetőség, telefonos ügyintézés, információadás, általános értékelés.
A százalékos eredmények a fenti blokkok összesen 23 szempont szerinti értékelése alapján születtek. Shoppereink ezenfelül 1-től 5-ig terjedő skálán (1 – elégtelen, 5 – kiváló) is értékelték megadott szempont szerint az utazási irodákat, a tesztelés során szerzett tapasztalataik alapján. Az eredmény csupán az egyetlen statikus mintavételnek az eredménye.
Megjegyzés
A vizsgálat eredményei a Smart Research International tulajdonát képezik, amelyről részletesebb adatok nem hozzáférhetőek. A vizsgálatot a Turizmus Trend megbízásából a Smart Research International végzi.
'