Online tesztelés IV.

Folytatva sorozatunkat, az előző hónaphoz hasonlóan, most is online kutatást végeztünk. A szituáció, amit teszteltek kollégáink: városnézés, külföldi vendégek számára. Kíváncsiak voltunk, hogy mennyire kreatív a program, egyáltalán van-e, milyen az ár/érték arány, ügyfélbarát-e az oldal, könnyű-e őket elérni, menynyire kedvesek, mennyire használhatók az információk, illetve az árakról korrekt tájékoztatást adnak-e. A honlapon az alábbi dolgokat kellett megfigyelni: mennyire lehet könnyen eligazodni, elegendők és hasznosak-e a feltüntetett információk, mennyire feltűnő, kedvcsináló az oldal. A telefonos tesztnél munkatársainknak figyelniük kellett arra, hányadik csörgésre veszik fel a telefont, invitálják-e az iroda személyes felkeresésére, vagy épp lebeszélik-e róla. Tesztelőink valós, potenciális ügyfélként viselkedtek, majd a fogyasztó szemszögéből megélt tapasztalataikat rögzítették a tesztelés alapján. Eredmények értékelése: nem az egyes irodák általános tevékenységét jellemzik, hanem az adott tesztelés tapasztalatait írják le. A felmérést segítő kérdések (melyekre igen/nem válaszok lehetségesek) súlyozva vannak, így a százalékos eredményt (teljesítményt) ez alapján kapjuk meg. A pontozás (általános értékelés) eredményét, a szubjektív értékelés adja meg, mely két részből áll: (1) Általános értékelés, majd ugyanezen szempontok (2) Fontosságát kell értékelni 1-5-ig terjedő skálán.

'

Ideal Travel

A honlap megfelelőnek mondható, könnyen el lehet igazodni rajta, és a programok is kellő tájékoztatást adnak az idelátogatóknak. Meglepően sok nyelven lehet rajta információkat találni, a színvilág és az elrendezés is szimpatikus benyomást kelt. Telefonon csak egyszer kellett próbálkozni, és egy csörgés után már fel is vette az iroda munkatársa. Az árakról több tájékoztatást is adhatott volna a hölgy, de kérdéseire kielégítő válaszokat kapott a shopper. Ez abban az esetben jó lehet, ha valaki párhuzamosan nézi a honlapot, de egy olyan érdeklődőnek, aki abban a pillanatban nincsen internetkapcsolatban, nem sokat mondanak a hallott információk. Vizsgáltuk azt a kérdést is, hogy megköszönie a munkatárs, hogy az adott irodát/ társaságot választotta. Ez egyik esetben sem történt meg. Összességében ebben a körben a legjobb eredménnyel büszkélkedhet az Ideal Travel, a közepesnek mondható eredményével.

Általános értékelés: 4,3
Teljesítmény: 61%

MultiGO Tours

Már a honlap felkeresésekor kisebb csalódás érte tesztelőnket, mert nem talált magyar nyelven semmit. Igaz, angolul vagy németül jól el lehet igazodni, de más nyelven nem. Figyelemfelkeltő a Lánchídról és a Parlamentről készült kép, de mást nemigen látni itt. Telefonszámot szerencsére sikerült találni, így annak reményében, hogy majd telefonon több információt kap a shopper, hívta a számot. Kétszer kellett próbálkozni, de egyik esetben sem tudtak kellőképpen tájékoztatást adni. A második eset abban különbözött csak az elsőtől, hogy itt már elkérték az elérhetőséget, így hajlandóságot mutatva, hogy a szükséges információk beszerzése után megfelelően tájékoztassák az érdeklődőt. A beszélgetést kedvesen és udvariasan zárta le az MultiGO Tours dolgozója, így a shopper, ugyan kevés információval, de elégedetten rakta le a kagylót.

Általános értékelés: 4,0
Teljesítmény: 39%

Railbus

Ebben a tesztkörben a leggyengébb eredménnyel zárt a Railbus. A honlap sem érte el a várt eredményt, attól függetlenül, hogy nyolc nyelven is olvashatók az információk, köztük magyarul is. Sok szolgáltatás van feltüntetve az oldalon, de az árak már igen hiányosak. Az iroda munkatársai telefonon sem adtak az árakról alapos tájékoztatást, nem mondták el, hogy mit tartalmaznak. Ugyan próbáltak utánanézni, de sikertelenül. Ezért volt, hogy kétszer telefonált a shopper, időt hagyva arra, hogy a szükséges információkat megszerezze az iroda dolgozója, de a kérdésekre továbbra sem tudtak kielégítő válaszokat adni. Az öszszes pozitívum a beszélgetés során, hogy kedvesek voltak. Arra a kérdésre, hogy milyen a benyomása a tesztelt vállalatról a tesztelés tapasztalatai alapján, közepes értékelést kapott – de ez a végeredményen sajnos nem változtat.

Általános értékelés: 4,3
Teljesítmény: 28%

Technika

A tesztelőknek az alábbi fő szempontok szerint kellett értékelniük az irodákat:

Internetes elérhetőség, telefonos ügyintézés, információadás, általános értékelés.

A százalékos eredmények a fenti blokkok összesen 23 szempont szerinti értékelése alapján születtek. Shoppereink ezenfelül 1-től 5-ig terjedő skálán (1 – elégtelen, 5 – kiváló) is értékelték megadott szempont szerint az utazási irodákat, a tesztelés során szerzett tapasztalataik alapján. Az eredmény csupán az egyetlen statikus mintavételnek az eredménye.

Megjegyzés

A vizsgálat eredményei a Smart Research International tulajdonát képezik, amelyről részletesebb adatok nem hozzáférhetőek. A vizsgálatot a Turizmus Trend megbízásából a Smart Research International végzi.

'

Átadták az Aeroplex új berendezéskarbantartó központját

Átadták az Aeroplex új berendezéskarbantartó központját 

Nagy Márton, nemzetgazdasági miniszter is részt vett pénteken, az Aeroplex Berendezéskarbantartó Központ ünnepélyes átadásán, Maglódon.
Fennakadások a franciáknál a légi közlekedésben

Fennakadások a franciáknál a légi közlekedésben 

Erős havazás bénítja a gépek fel- és leszállását.
Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje

Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje 

Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről

A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről 

A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos

Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos 

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!

Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen! 

Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair

Új járatot indít a Ryanair 

2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.