Karen Chan, a légitársaság vezérigazgatója a CAPA légiközlekedési tudásközpont Live videokonferenciáján azt mondta, szeretnék, ha 2024-re a bevételeik fele már nem a saját járataikra szóló jegyek értékesítésből származna. A digitális átállási stratégia szerves része, hogy az Air Asia több legyen, online utazási irodaként bármilyen más légitársaság jegyeit, szállodai szobákat, szolgáltatásokat is árulnak majd akár csomagban, akár külön-külön.
Elmondása szerint komoly tárgyalásokat folytatnak több nagy hálózatos légicéggel, a Turkish Airlines-szal pedig már meg is állapodtak. Emellett a céget is elkezdték átalakítani, a munkavállalókat olyan területekre irányították át a bázisnak megfelelő országban, amelynek szüksége van a dolgozókra. Így fordulhatott elő, hogy a pilótákból, légiutas-kísérőkből futárokat képeztek.
Az Air Asia és főleg hosszútávú fapados utazásra szakosodott leánycége, az Air Asia X súlyos anyagi helyzetben van. A japán leányvállalatot már leállították, az indiait pedig hírek szerint a Tata Sons-nak adták el.
Forrás: Airportal.hu