Öt év alatt 300 millió euró kárt okoz

Az elmúlt öt évben ezer madárütközés történt a világon, a forgalom bővülése miatt ez csak egyre több lesz. Az okozott költségek pedig emelkednek az olyan korszerű, azonban drágán javítható gyártási alapanyagok miatt, mint a különböző kompozitok - írja az Airportal.

Elemzést készített a világszerte tevékenykedő Allianz biztosítási holding a repülőgépeket érintő madárütközésekről – írja az aero.de portál. Eszerint az elmúlt öt évben ezer ilyen eset történt a világon, összesen mintegy 300 millió euró kárt okozva. Mint kiderült, a madárütközések egyre gyakoribbak a statisztika szerint, ami a folyamatosan bővülő légiforgalomra vezethető vissza. Ezzel párhuzamosan a javítási költségek is egyre növekednek, a kompozit alapanyagok miatt. Ugyanis a korszerű gyártásban használatos újfajta termékek miatt a károkat több idő alatt és magasabb költséggel lehet csak helyreállítani, emellett ezek speciális tudást is igényelnek.

A legnagyobb egyedi költséget, 18 millió eurós javítási összeget egy madárraj okozta, amely miatt súlyosan sérült egy gép egyik hajtóműve. A kutatás szerint az átlagos kár mintegy 322 ezer eurót tesz ki. 

Mindezek miatt a repterek üzemeltetői nagy hangsúlyt fektetnek a madárütközéseket elhárító rendszerekre és eljárásokra, ezeket pedig a jelek szerint, a forgalombővülés miatt folyamatosan fejleszteni is kell. Ilyen eljárás a Budapesten is alkalmazott költöztetés vagy ragadozómadaras elijesztés, a Debrecenben pár éve bemutatkozott “drónsólyom”, illetve a különböző zajt vagy fényt kibocsátó rendszerek.


Elindult a dunai hajózási szezon

Elindult a dunai hajózási szezon 

Korszerűbb belső terek, kávéházi hangulat, vacsorahajók.
A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit

A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit 

A Singapore Airlines felújítja a Changi repülőtéren lévő váróit.
Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok

Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok 

2025-ben 15 százalékkal több úti cél érhető el, mint tavaly.
Jönnek az új Bubik

Jönnek az új Bubik 

Teljes megújuláson megy keresztül a fővárosi közbringarendszere.
Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt

Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt 

A HungaroControl szorosabb együttműködésbe kezdett hazánk meteorológiai szolgáltatójával, a HungaroMet-tel.
Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS

Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS 

Az utasok csak a landolás után tudják meg, hova érkeztek.
Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten!

Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten! 

Mert a fővárosban kedd délutántól szerda estig tartó gyűlés miatt ismét jelentős torlódásokra kell számítani.
Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba

Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba 

Az európai kontinens több országában terjedő fertőző száj- és körömfájás miatt a hús- és tejtermékek személyes célú behozatali tilalmát kiterjesztik az összes uniós tagállamra.
Exkluzív díjátadó a Duna-parton

Exkluzív díjátadó a Duna-parton 

Díjakat osztott magyarországi utazási irodáknak a világ legtöbb országába repülő légitársasága.
Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút

Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút 

Szombaton rendezik meg a Gyermekvasút napját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.