Öt komoly érdeklődő pályázik az Air Berlinre

Legkevesebb öten pályáztak a fizetésképtelen Air Berlin német légitársaság egy-egy részének vagy egészének megszerzésére az ajánlatok beadására megszabott pénteki határidőig.

Az Air Berlin vezetősége nem közölte, hogy mennyien nyújtottak be ajánlatot, de közleményében hangsúlyozta, hogy az "élénk befektetői érdeklődés az Air Berlin mellett szól".

A következő lépésben kiértékelik az ajánlatokat, majd szeptember 21-én tanácskozást tartanak az Air Berlin hitelezői. A több mint nyolcezer embert foglalkoztató légitársaság sorsáról végül a felügyelőbizottság dönt szeptember 25-én, egy nappal a szövetségi parlamenti (Bundestag-) választás után.

Az eddigi nyilvános állásfoglalások és kiszivárgott információk alapján legkevesebb öt komoly érdeklődő van.

A Lufthansa az Air Berlin csoport egyes részeit, köztük a 30 repülőgéppel rendelkező és továbbra is fizetőképes FlyNiki leányvállalatot venné át, amelyet Eurowings nevű diszkont légitársaságába olvasztana be.

A FlyNikire a korábbi tulajdonos, Niki Lauda osztrák üzletember, volt autóversenyző is pályázik a Thomas Cook brit utazásszervező vállalathoz tartozó Condor német légitársasággal, sajtóbeszámolók szerint 100 millió eurós (31 milliárd forint) ajánlatot tettek.

Az Easyjet az AirBerlin rövid távú útvonalakból álló hálózatát vásárolná meg. 

A Zeitfracht nevű berlini logisztikai társaság megvásárolná az Air Berlin teherszállítással foglalkozó részlegét és a repülőgépeket üzemben tartó technikai részleget, és megvenne több repülőgépet is, nagyjából ezer munkahely megmaradását biztosítva.

Az EnBW német energetikai konszern korábbi vezetője, Lutz Claassen sajtóbeszámolók szerint bejelentette, hogy megszervezett egy jelentős tőkeerővel rendelkező befektetőkből álló csoportot, amely hajlandó 100 millió euróért az egész céget átvenni és további 600 millió eurót biztosítani a működés folytatására.

A Spiegel Online hírportál szerint a több sikeres és több sikertelen vállalkozásról is híres menedzser nem hajlandó elárulni, hogy kik a partnerei, ezért nincs sok esélye az Air Berlin megszerzésére.

A napokban egy kínai befektető, Jonathan Pang is bejelentkezett az Air Berlin egészéért. Az üzletember 2007 óta sikertelenül próbálkozik a Mecklenburg-Elő-Pomeránia tartománybeli Parching egykori katonai repülőterének fejlesztésével, a légiközlekedési ágazatban kívülállóként tartják számon.

Értesülések szerint végül türelmi időt kért szeptember 22-ig a LinkGlobal Logistics nevű cége révén benyújtott szándéknyilatkozat pontosításához, így ajánlatát várhatóan nem veszik figyelembe.

Korábban a többi között a legnagyobb európai diszkont légitársaság, az ír RyanAir is érdeklődött az Air Berlinért, de végül nem tett ajánlatot, Michael O'Leary vezérigazgató nyilatkozata szerint azért, mert az ügyletet "előre lejátszották", a döntéshozók már elhatározták, hogy a társaság a Lufthansához kerül, és így a legnagyobb német légitársaság monopolhelyzetbe kerül hazai piacán.

Az Air Berlin a második legnagyobb német légitársaság. Az 1978-ban alapított cég az idén augusztus 15-én fizetésképtelenséget jelentett, miután fő részvényese, az Etihad Airways úgy döntött, hogy nem finanszírozza tovább az évek óta halmozódó veszteséget.

A szövetségi kormány az Európai Bizottság jóváhagyásával 150 millió eurós áthidaló kölcsönt bocsátott az Air Berlin rendelkezésére, hogy ne kelljen leállítani a működését. Ez nagyjából három hónapra lehet elég.

Forrás: MTI


Elindult a dunai hajózási szezon

Elindult a dunai hajózási szezon 

Korszerűbb belső terek, kávéházi hangulat, vacsorahajók.
A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit

A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit 

A Singapore Airlines felújítja a Changi repülőtéren lévő váróit.
Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok

Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok 

2025-ben 15 százalékkal több úti cél érhető el, mint tavaly.
Jönnek az új Bubik

Jönnek az új Bubik 

Teljes megújuláson megy keresztül a fővárosi közbringarendszere.
Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt

Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt 

A HungaroControl szorosabb együttműködésbe kezdett hazánk meteorológiai szolgáltatójával, a HungaroMet-tel.
Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS

Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS 

Az utasok csak a landolás után tudják meg, hova érkeztek.
Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten!

Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten! 

Mert a fővárosban kedd délutántól szerda estig tartó gyűlés miatt ismét jelentős torlódásokra kell számítani.
Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba

Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba 

Az európai kontinens több országában terjedő fertőző száj- és körömfájás miatt a hús- és tejtermékek személyes célú behozatali tilalmát kiterjesztik az összes uniós tagállamra.
Exkluzív díjátadó a Duna-parton

Exkluzív díjátadó a Duna-parton 

Díjakat osztott magyarországi utazási irodáknak a világ legtöbb országába repülő légitársasága.
Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút

Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút 

Szombaton rendezik meg a Gyermekvasút napját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.