Ha csupán a pénzen múlik, Qatar közkedvelt úticéllá válhat hamarosan, annak ellenére, hogy az apró területű sivatagi ország természeti és kulturális látnivalókban nem kifejezetten gazdag. A kőolaj-kitermelésből meggazdagodott közel-keleti ország felépített rengeteg felhőkarcolót, múzeumot, szállodát, kulturális központot és stadiont az elmúlt évtizedben, most pedig eljött az idő, hogy dollármilliókat költsenek a reklámozásra - írja skift.com.
Qatar Turisztikai Hatósága (QTA) a világ egyik leggazdagabb futballcsapataként számontartott párizsi Paris Saint-Germain (PSG) csapatával állt össze az ország európai népszerűsítése céljából. Az együttműködés annak is köszönhető, hogy Qatar Sport Befektetési Központja felvásárolta a francia klubot a tavalyi évben.
Részleteket egyelőre nem árultak el a promócióval kapcsolatban, de abban biztosak lehetünk, hogy nem lesz olcsó mulatság. Sajtóértesülések szerint a QTA 800 millió dollárt fizet a PSG-nek négy szezonra 2012-es kezdettel. Később a felek elmondták, hogy az említett összeg nem szponzori költségekre szolgál, hanem egy promiciós kampányra, konkrétan Qatar népszerűsítésére.
A PSG játékosai mezeiken is népszerűsíteni fogják Qatart hazai és nemzetközi mérkőzéseik során egyaránt. A PSG női futballcsapata is kiveszi részét Qatar promótálásából a PSG férfi kézilabdacsapatával karöltve, akik a tavalyi francia bajnokság bajnokai. Ismeretes, hogy 2015-ben Qatar lesz a kézilabda világbajnokság házigazdája.
A kampány idén novemberben kezdődik életnagyságú kültéri plakátokkal, amelyeken francia focisták láthatóak Qatar különböző látképeivel.
Forrás: Skift