Pekinget is megelőztük a vezető nélküli metrószerelvényekkel

Elkészült Kína első teljesen automatizált, vezető nélküli metrószerelvénye az északkelet-kínai Csangcsun városban található üzemben - jelentette a kínai média hétfőn.

A Changchun Railway Vehicles gyártotta föld alatti vasúti szerelvényt a tervek szerint még az idén forgalomba helyezik Pekingben. Legfeljebb 80 kilométeres óránkénti sebességgel haladhat majd, és 1262 utas szállítására lesz alkalmas.

A szerelvény a korábbi hírek szerint a 10 állomásból álló, 15,2 kilométer hosszú jangfangi vonalon, a főváros délnyugati részében fog közlekedni. A szakemberek szerint rendkívül biztonságos lesz annak ellenére, hogy közvetlen emberi beavatkozás nélkül halad, mivel működtetése során az egyik legkorszerűbb technikát alkalmazzák.

Az első vezető nélküli metróvonatokat Koppenhágában helyezték forgalomba, de Párizsban, Barcelonában, Nürnbergben és Budapesten is futnak már ilyenek.

A pekingi önkormányzat az utóbbi években hangoztatta, hogy a magántőke fokozottabb bevonására törekszik a metróépítésben. Az egyik legnagyobb építtető a helyi médiában arról nyilatkozott, hogy az építtetés költségei az elmúlt 6 évben csaknem megduplázódtak: a belvárosban immár kilométerenként elérik az 1 milliárd jüant (43 milliárd forint), miközben 2007-ben 571 milliót számláztak.

A kínai fővárosban legutóbb tavaly év végén adtak át egy újabb 27 kilométeres metrószakaszt, további három vonalon pedig végeztek az aktuális bővítéssel. A fővárosi metróhálózat 18 vonala ezzel 527 kilométert tesz ki. Az idén 4 új vonal építésébe kezdtek. A tervek szerint 2020-ra megduplázzák a föld alatti vonalak hosszát, amely akkorra elérheti az 1000 kilométert.

Pekingben 1960-ban építették meg az első kínai föld alatti pályát, amely védelmi célokat szolgált; a civil lakosság 1971 januárja óta utazhat metrón. A több mint 20 milliós metropoliszban jelenleg átlagosan 10 millió utas közlekedik naponta metrón.

Forrás: MTI


Forgalomkorlátozások vasárnap  a fővárosban

Forgalomkorlátozások vasárnap a fővárosban 

Vasárnap egy futóversenyt és az Élet Menete rendezvényt tartják Budapesten.
SIA Csoport: cél a karbonsemlegesség

SIA Csoport: cél a karbonsemlegesség  

A Singapore Airlines (SIA) Csoport megállapodásokat írt alá a Fenntartható Repülési Üzemanyag (SAF) beszerzéséről.
Emirates éves riport: annál is sikeresebb, mint gondolná

Emirates éves riport: annál is sikeresebb, mint gondolná 

Megdöntötte saját rekordját az Emirates Group a 2024–2025-ös pénzügyi évben.
Mallorca a repülőjáratok korlátozását fontolgatja

Mallorca a repülőjáratok korlátozását fontolgatja 

A korlátozás oka a húsvéti héten mért jelentős forgalomnövekedés.
Ismét robog a Jégmadár expressz

Ismét robog a Jégmadár expressz 

Május 18-tól ismét közlekedik a Jégmadár expresszvonat, amely közvetlen összeköttetést kínál Rákospalota-Újpestről a Velencei-tóhoz és a Balatonhoz.
WIZZ: Brassó-Budapest járatnövelés

WIZZ: Brassó-Budapest járatnövelés 

A repülőtér a Romániai Repülőterek Egyesülete által közölt januári statisztika szerint egy év alatt megduplázta utasainak számát.
Ünnepel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

Ünnepel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 

Éppen hetvenöt évvel ezelőtt, 1950. május 7-én nyitották meg az utazóközönség előtt Budapest nemzetközi repülőterét, Magyarország kapuját.
Dubaj dübörög, és helyet kér magának a nyári desztinációk sorában

Dubaj dübörög, és helyet kér magának a nyári desztinációk sorában 

Dubajról leginkább a téli napsütés, a tavaszi luxuspihenés vagy az őszi tökéletes kikapcsolódás jut eszünkbe – de ez hamarosan megváltozhat.
Budapest Airport vállalás – indul a zajvédelmi program következő üteme

Budapest Airport vállalás – indul a zajvédelmi program következő üteme 

A Budapest Airport (BA) ezt a speciális programot az érintett kerületek és települések polgármestereivel konzultálva alakította ki.
IATA-jelentés: nőtt a globális utasforgalom

IATA-jelentés: nőtt a globális utasforgalom  

Az április 30-án megjelent sajtóközlemény 2025. márciusi globális légiutasforgalom adatait ismerteti.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.