Pekinget is megelőztük a vezető nélküli metrószerelvényekkel

Elkészült Kína első teljesen automatizált, vezető nélküli metrószerelvénye az északkelet-kínai Csangcsun városban található üzemben - jelentette a kínai média hétfőn.

A Changchun Railway Vehicles gyártotta föld alatti vasúti szerelvényt a tervek szerint még az idén forgalomba helyezik Pekingben. Legfeljebb 80 kilométeres óránkénti sebességgel haladhat majd, és 1262 utas szállítására lesz alkalmas.

A szerelvény a korábbi hírek szerint a 10 állomásból álló, 15,2 kilométer hosszú jangfangi vonalon, a főváros délnyugati részében fog közlekedni. A szakemberek szerint rendkívül biztonságos lesz annak ellenére, hogy közvetlen emberi beavatkozás nélkül halad, mivel működtetése során az egyik legkorszerűbb technikát alkalmazzák.

Az első vezető nélküli metróvonatokat Koppenhágában helyezték forgalomba, de Párizsban, Barcelonában, Nürnbergben és Budapesten is futnak már ilyenek.

A pekingi önkormányzat az utóbbi években hangoztatta, hogy a magántőke fokozottabb bevonására törekszik a metróépítésben. Az egyik legnagyobb építtető a helyi médiában arról nyilatkozott, hogy az építtetés költségei az elmúlt 6 évben csaknem megduplázódtak: a belvárosban immár kilométerenként elérik az 1 milliárd jüant (43 milliárd forint), miközben 2007-ben 571 milliót számláztak.

A kínai fővárosban legutóbb tavaly év végén adtak át egy újabb 27 kilométeres metrószakaszt, további három vonalon pedig végeztek az aktuális bővítéssel. A fővárosi metróhálózat 18 vonala ezzel 527 kilométert tesz ki. Az idén 4 új vonal építésébe kezdtek. A tervek szerint 2020-ra megduplázzák a föld alatti vonalak hosszát, amely akkorra elérheti az 1000 kilométert.

Pekingben 1960-ban építették meg az első kínai föld alatti pályát, amely védelmi célokat szolgált; a civil lakosság 1971 januárja óta utazhat metrón. A több mint 20 milliós metropoliszban jelenleg átlagosan 10 millió utas közlekedik naponta metrón.

Forrás: MTI


Elkészült a IATA 2024-es biztonsági jelentése

Elkészült a IATA 2024-es biztonsági jelentése 

A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) közzétette a 2024-es Éves Biztonsági Jelentését.
Elbúcsúztak a készpénzfizetéstől az ultrafapados légitársaság járatain

Elbúcsúztak a készpénzfizetéstől az ultrafapados légitársaság járatain 

Az utasok problémamentes és gyors fizetési megoldások közül választhatnak a fedélzeti termék vásárlása esetén.
Az utasok véleménye alapján ez Európa legjobb repülőtere

Az utasok véleménye alapján ez Európa legjobb repülőtere 

Ismét Európa legjobbjának választották az utasok a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret.
Cseh szakember érkezett a Air France-KLM budapesti irodájának élére

Cseh szakember érkezett a Air France-KLM budapesti irodájának élére 

Jan Kropáčeket nevezték ki, aki McPartlin-Kiss Ildikót váltja ebben a pozícióban.
A hamburgi reptéren már vasárnap sztrájk volt – a hétfőre meghirdetett stop előfutáraként

A hamburgi reptéren már vasárnap sztrájk volt – a hétfőre meghirdetett stop előfutáraként 

Meglepetéssztrájk bénította meg a hamburgi repülőteret.
Hétfőn sztrájk a német reptereken – magyar járatpárokat is érint

Hétfőn sztrájk a német reptereken – magyar járatpárokat is érint 

Óriássztrájkot szervezett a legnagyobb közlekedési szakszervezet a hét első napjára Németország több légikikötőjébe.
A nő, aki egy luxushajón talált otthonra

A nő, aki egy luxushajón talált otthonra 

A különc, Clara L. Macbeth annyira beleszeretett az RMS Caronia nevű hajóba, hogy éveken át visszatért rá, szinte ott élve az életét.
 Emirates–Expedia Group: együttműködés az utazástervezés területén

Emirates–Expedia Group: együttműködés az utazástervezés területén 

Az Emirates és az Expedia Group bővítik együttműködésüket az Emirates New Distribution Capability (NDC) API teljes integrációjával.
Egész évben ünnepel a reptér

Egész évben ünnepel a reptér 

Május 7-én lesz 75 éve, hogy megnyitották az akkor még „Ferihegy” néven emlegetett fővárosi légikikötőt.
A kisföldalatti szerelvényei elöregedtek – de még egy jóideig ki kell tartaniuk

A kisföldalatti szerelvényei elöregedtek – de még egy jóideig ki kell tartaniuk 

A Millenniumi Földalatti Vasút szerelvényei elöregedtek, de a BKV szerint engedélyük érvényes.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.