Pekinget is megelőztük a vezető nélküli metrószerelvényekkel

Elkészült Kína első teljesen automatizált, vezető nélküli metrószerelvénye az északkelet-kínai Csangcsun városban található üzemben - jelentette a kínai média hétfőn.

A Changchun Railway Vehicles gyártotta föld alatti vasúti szerelvényt a tervek szerint még az idén forgalomba helyezik Pekingben. Legfeljebb 80 kilométeres óránkénti sebességgel haladhat majd, és 1262 utas szállítására lesz alkalmas.

A szerelvény a korábbi hírek szerint a 10 állomásból álló, 15,2 kilométer hosszú jangfangi vonalon, a főváros délnyugati részében fog közlekedni. A szakemberek szerint rendkívül biztonságos lesz annak ellenére, hogy közvetlen emberi beavatkozás nélkül halad, mivel működtetése során az egyik legkorszerűbb technikát alkalmazzák.

Az első vezető nélküli metróvonatokat Koppenhágában helyezték forgalomba, de Párizsban, Barcelonában, Nürnbergben és Budapesten is futnak már ilyenek.

A pekingi önkormányzat az utóbbi években hangoztatta, hogy a magántőke fokozottabb bevonására törekszik a metróépítésben. Az egyik legnagyobb építtető a helyi médiában arról nyilatkozott, hogy az építtetés költségei az elmúlt 6 évben csaknem megduplázódtak: a belvárosban immár kilométerenként elérik az 1 milliárd jüant (43 milliárd forint), miközben 2007-ben 571 milliót számláztak.

A kínai fővárosban legutóbb tavaly év végén adtak át egy újabb 27 kilométeres metrószakaszt, további három vonalon pedig végeztek az aktuális bővítéssel. A fővárosi metróhálózat 18 vonala ezzel 527 kilométert tesz ki. Az idén 4 új vonal építésébe kezdtek. A tervek szerint 2020-ra megduplázzák a föld alatti vonalak hosszát, amely akkorra elérheti az 1000 kilométert.

Pekingben 1960-ban építették meg az első kínai föld alatti pályát, amely védelmi célokat szolgált; a civil lakosság 1971 januárja óta utazhat metrón. A több mint 20 milliós metropoliszban jelenleg átlagosan 10 millió utas közlekedik naponta metrón.

Forrás: MTI


Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása

Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása 

A parton, a vízen és a vízben, valamint hőkamerás és egyéb drónokkal a levegőből is keresik a szombat éjjel Verőcénél balesetet szenvedett hajó eltűnt utasait.
Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között

Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között 

Ennek értelmében utasaiknak nagyobb rugalmasságot biztosítanak a két ország közötti utazás esetén.
Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál

Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál 

Tovább bővül a flotta és az útvonalhálózat.
Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé

Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé 

A hagyományos autók már nem kelendőek.
Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések

Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések 

...és a nagyszabású építkezések folytatódnak tovább.
Luxusdivatmárka a fedélzeten

Luxusdivatmárka a fedélzeten 

A készletet a China Airlines környezeti fenntarthatósági filozófiája jellemzi.
Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában

Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában 

Az idei nyári szezonban az airBaltic hat új célállomásra indít járatot Rigából, ezzel már több mint 70 útvonalat kínálnak a lett fővárosból.
Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?

Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje? 

Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.