Ennek bizonyítékaként keskenytörzsű flottájuk Embraer és Q400-as típusú gépeire toboroznak több száz pilótát. 2019 végéig 300 hajózót várnak varsói is budapesti bázisukra. Kezdők ne nyüstöljék őket: bár a LOT állja a típusképzés és -vizsga cehjét, csak az keresse meg a HR-t, akinek minden papírja megvan utasszállítóra, logolt 3000 órát, legalább 1000 órát szerzett többfős személyzettel repülve. Lengyelül nem kell tudni. És akár a Boeingokra - 737, 787 - is lehet upgrade-elni idővel.
Boeing. A LOT-hoz hamarosan - 2019 végéig - érkezik 12 a 737-8 Max-ból. Ez az a fura szárnyvégű madár. Kb olyan az indukált ellenállást hatékonyan elnyelő szárnyvég, mint Luke gépe a Csillagok Háborújában. A szélestürzsű Dreamliner flottájuk állománya 10-ről 15-re növekszik 2019 végére.
Nyilván nem ex has akarnak 300 pilótát a Bombardier Q400-ra és a brazil vasakra (Embraer): utóbbiból júliusban 6, év végéig még 4 érkezik belőlük a flottába.
A LOT úgy számol, hogy idén mintegy 9, jjövő év végére 10 millió utasuk lehet. Tavaly 25%-os növekedés mellett 6,8 millió utast szállítottak.
A Budapesten is bázist üzemeltető LOT 101 járatot működtet hálózatában. A 101-ket nemrég jelentette Budapesten, a Külügyminisztériumban. Egy Embraer a Budapest-London City útvonalat repüli napi kétszer.