Az adásban bemutatták, hogy milyen előrelépéseket hozott az EU közlekedéspolitikájában, hogy a 2021-es esztendőt az Európai Vasút Évének nyilvánította az Európai Bizottság. Érdekes és megdöbbentő adatokat hallunk a vasúti és légi közlekedés vonatkozásában, amely rávilágít arra, hogy bizonyos utazásainkhoz miért megfelelő és környezettudatos alternatíva a vasút választása. A podcastból többek között megismerjünk a hidrogénhajtás hatásmechanizmusát, annak ökológiai lábnyomát.
Az adás vendége Jean Mark Hillenberg, nemzetközi közlekedési szakértő, aki a RailNet Europe pályavasút-társaság gyakorlatán keresztül enged betekintést, hogy milyen projekteken dolgoznak jelenleg a szakemberek, hogy gyorsabb, egyszerűbb és megbízhatóbb legyen a vonattal való utazás, illetve szállítás. Az adásból megtudhatjuk, miért sikeresek Európa-szerte a nightjet járatok, illetve tudatos fejlesztéspolitikával miként lehet támogatni a körforgásos közlekedés elterjedését. Gyakorlati példákon keresztül megérthetjük, milyen anomáliák nehezítik még mindig az egységes európai vasúti piac megteremtését, illetve a karbon-semleges célok elérését.
Szóba kerül a turizmust és a közlekedési ágazatot egyaránt érintő kihívás: a munkaerő hiánya is, ennek kapcsán a szerkesztők elárulják, milyen taktikával toboroznak munkaerőt Ausztriában, s mennyi a mozdonyvezetők kezdő fizetése? Egy szemléletes hasonlat kapcsán a figyelmes hallgatók megtudhatják azt is, hány szálloda van a nagyvilágban. A körforgásos turizmus téma apropóján a légiközlekedésben tapasztalható fantomjárat jelenség is szóba került, a hallgatók megismerik ennek okát és hátterét, illetve a készülő megoldási javaslatokat. A műsor szerkesztői az adás végén megemlékeztek arról is, hogy immáron egy éve indult a - szakmai körökben időközben népszerűvé vált - Dunakavicsok turisztikai podcast.
A legfrissebb epizód:
{youtube|id=ef8IRcGtDT8}