Postabusz a Német Autóklub új szolgáltatása

Gazdaságosabb, kevesebb a károsanyag-kibocsátása, és a balesetek aránya is kisebb a postabuszokon.

Az ADAC (Német Autóklub) az ország egyik legnagyobb utazási irodája és a legmagasabb taglétszámmal rendelkező közlekedési társulása, igen kiterjedt autós és turisztikai szolgáltatásokkal. A tagok milliói veszik igénybe a műszaki kiszolgálást és mentést, vesznek részt a szervezett csoportos és egyéni túráikon, használják térképeiket, útikönyveiket és számtalan egyéb szolgáltatásukat.

Most megállapodtak a Deusche Posttal a téli turisztikai holtszezonban, hogy a kívül-belül is átalakított „ADAC Postbus, Der Bus für Deutschland” feliratú kocsikat nem csak a postai küldemények, hanem jutányos áron a turisták szállítására is használják. Az ország déli részéből, Münchenből és északról Bremenből startoltak az első próbajáratok, melyek indulását egy elmúlt évi rövid próbaüzem előzött meg, teljes sikerrel.

Már tervezik a bővülést

Egyelőre hat járatpár közlekedik Nord Rhein Westfallen (NRW) – Stuttgart- München, NRW- Berlin, NRW- Nürnberg- München, Bréma – Berlin, Berlin – Lipcse és Berlin – Drezda – Lipcse útvonalon. De ez még csak a kezdet, mert ez év első negyedévében bővül a hálózat. A tervek szerint újabb hatvan kocsit állítanak forgalomba, melyek lehetővé teszik, hogy az utasok észak-dél irányban Hamburg és München között több nagyváros érintésével, átszállás nélkül tudjanak közlekedni.



Jobban megéri postabusszal utazni

Peter Meyer, az ADAC elnöke az új szolgáltatás üzembeállításakor utalt arra is, hogy az Autóklub, bár megalakulása óta az német autósok szolgálatában áll, ezzel az újítással azt szeretné elérni, hogy a gépkocsit használók egy része egy új alternatív szállítási eszközt igénybe véve, a környezet védelmét is szolgálja. Addig, amíg az alternatív közlekedési ágazatok 100 km-re eső CO2 százalékos kibocsátása a repülőgépnél 22,8, a személygépkocsinál 14,2, a vonatnál 4,5, addig a postabuszoknak 3,0/100 az utaskilométerre eső káros anyag kibocsátása. Amíg egymillió utaskilométerre a baleseti rizikófaktor a mopedeknél 3,14, a motorkerékpároknál 2,19, a személygépkocsik esetében 0,25, addig a postabusznál 0,14. Amíg a repülő tarifák és az üzemanyagárak folyamatosan emelkednek, és ebből a vasút sem maradt ki, addig a kétfunkciós (utas, posta) szállítás díjai sokkal olcsóbbak. Egy München-Stuttgart 11, egy Frankfurt-Dortmund 18, míg egy Köln-Berlin mindössze 28 euróba kerül. A jegyeket az interneten, valamint az ország több mint ötezer postahivatalában és természetesen a több száz autóklub irodában is meg lehet vásárolni.

Az ADAC tagjai előzetes helyfoglalási jogokkal élhetnek és plusz egy poggyászt vihetnek magukkal, mely lehet pl. egy kerékpár is. Marc Fleischhauer, a Klub kereskedelmi igazgatója kiemelte a buszok műszaki és utaskényelmi berendezéseit. A technika a jelenleg elérhető legmodernebb, a beltér kényelmes, nagy ülésközök, toalett lévén komfortosabb és természetesen olcsóbb az utazás, mely különösen az idősebb korosztálynak vonzó. A buszon internet, film és zenei program is igénybe vehető térítésmentesen. A tervek szerint a 160 vonalon 350 ezer utast prognosztizálnak és mivel egy új törvénymódosítás lehetővé tette a buszoknak a lakóterületek közötti haladást is, amennyiben két megálló között legalább 50 km távolság van, így olyan helységeket is el tudnak érni, melyek vonattal vagy más módon csak nehezen megközelíthetők.


Épülhet a repülőtéri gyorsvasút

Épülhet a repülőtéri gyorsvasút 

A beruházás előkészítése az ezt részletező kormányhatározat alapján elkezdődött, a koncessziós pályázatokat fél éven belül kiírhatják.
Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között

Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között 

A politikus közölte, az új kompjárattal erősíteni kívánják a baráti és gazdasági kapcsolatokat a két ország között.
Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.