Postabusz a Német Autóklub új szolgáltatása

Gazdaságosabb, kevesebb a károsanyag-kibocsátása, és a balesetek aránya is kisebb a postabuszokon.

Az ADAC (Német Autóklub) az ország egyik legnagyobb utazási irodája és a legmagasabb taglétszámmal rendelkező közlekedési társulása, igen kiterjedt autós és turisztikai szolgáltatásokkal. A tagok milliói veszik igénybe a műszaki kiszolgálást és mentést, vesznek részt a szervezett csoportos és egyéni túráikon, használják térképeiket, útikönyveiket és számtalan egyéb szolgáltatásukat.

Most megállapodtak a Deusche Posttal a téli turisztikai holtszezonban, hogy a kívül-belül is átalakított „ADAC Postbus, Der Bus für Deutschland” feliratú kocsikat nem csak a postai küldemények, hanem jutányos áron a turisták szállítására is használják. Az ország déli részéből, Münchenből és északról Bremenből startoltak az első próbajáratok, melyek indulását egy elmúlt évi rövid próbaüzem előzött meg, teljes sikerrel.

Már tervezik a bővülést

Egyelőre hat járatpár közlekedik Nord Rhein Westfallen (NRW) – Stuttgart- München, NRW- Berlin, NRW- Nürnberg- München, Bréma – Berlin, Berlin – Lipcse és Berlin – Drezda – Lipcse útvonalon. De ez még csak a kezdet, mert ez év első negyedévében bővül a hálózat. A tervek szerint újabb hatvan kocsit állítanak forgalomba, melyek lehetővé teszik, hogy az utasok észak-dél irányban Hamburg és München között több nagyváros érintésével, átszállás nélkül tudjanak közlekedni.



Jobban megéri postabusszal utazni

Peter Meyer, az ADAC elnöke az új szolgáltatás üzembeállításakor utalt arra is, hogy az Autóklub, bár megalakulása óta az német autósok szolgálatában áll, ezzel az újítással azt szeretné elérni, hogy a gépkocsit használók egy része egy új alternatív szállítási eszközt igénybe véve, a környezet védelmét is szolgálja. Addig, amíg az alternatív közlekedési ágazatok 100 km-re eső CO2 százalékos kibocsátása a repülőgépnél 22,8, a személygépkocsinál 14,2, a vonatnál 4,5, addig a postabuszoknak 3,0/100 az utaskilométerre eső káros anyag kibocsátása. Amíg egymillió utaskilométerre a baleseti rizikófaktor a mopedeknél 3,14, a motorkerékpároknál 2,19, a személygépkocsik esetében 0,25, addig a postabusznál 0,14. Amíg a repülő tarifák és az üzemanyagárak folyamatosan emelkednek, és ebből a vasút sem maradt ki, addig a kétfunkciós (utas, posta) szállítás díjai sokkal olcsóbbak. Egy München-Stuttgart 11, egy Frankfurt-Dortmund 18, míg egy Köln-Berlin mindössze 28 euróba kerül. A jegyeket az interneten, valamint az ország több mint ötezer postahivatalában és természetesen a több száz autóklub irodában is meg lehet vásárolni.

Az ADAC tagjai előzetes helyfoglalási jogokkal élhetnek és plusz egy poggyászt vihetnek magukkal, mely lehet pl. egy kerékpár is. Marc Fleischhauer, a Klub kereskedelmi igazgatója kiemelte a buszok műszaki és utaskényelmi berendezéseit. A technika a jelenleg elérhető legmodernebb, a beltér kényelmes, nagy ülésközök, toalett lévén komfortosabb és természetesen olcsóbb az utazás, mely különösen az idősebb korosztálynak vonzó. A buszon internet, film és zenei program is igénybe vehető térítésmentesen. A tervek szerint a 160 vonalon 350 ezer utast prognosztizálnak és mivel egy új törvénymódosítás lehetővé tette a buszoknak a lakóterületek közötti haladást is, amennyiben két megálló között legalább 50 km távolság van, így olyan helységeket is el tudnak érni, melyek vonattal vagy más módon csak nehezen megközelíthetők.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.