A járatnyitás ötlete még tavaly november 17-én merült fel. Ekkor jelentette be Akbar Al Baker, a Qatar Airways vezérigazgatója a Dubai Air Show során a légitársaság tervezett új járatait. Ezek Helsinki, Perth, Zanzibár, Kigali, Mombasa és a szaúdi Gassim. A járatok nyitását a dubaji vásárt követő hónapokra tervezte a légitársaság.
A tervezést követően végül a Budapesten keresztüli üzemeltetést választotta a Qatar Airways. Úgy értesültünk, hogy a Qatar az információink szerint továbbra is megnyugtatóan teljesítő budapesti járat napivá válásakor vélhetően azért hagyta szokatlanul hosszúra a Dohából érkező gép fordulási idejét, hogy abba beleférjen egy, a régióban tervezett újabb járat a budapesti visszaindulás előtt.
Az utazási irodák számára a GDS-rendszerekben már foglalhatók a helyek, valamint a légitársaság sajtá honlapján is. A járat naponta közlekedik majd változatlan járatszámmal. A Doha-Budapest-Zágráb útvonalon QR947-es járatszámmal reggel 7.40-kor indul, majd száll le Ferihegyen 12.15-kor, 13.15-kor tovább indul a horvát fővárosba, ahol 14.10-kor landol. Visszafele QR948-as járatszámmal 15.10-kor indul Budapestre, 16.05-kor érkezik, 17.05-kor száll fel Doha fele, ahova 23.20-kor érkezik meg. Tehát, a Doha-Budapest járat továbbra is közvetlen marad, az útvonalat a jól megszokott Airbus A320-as típus repüli ezentúl is. A járat a Budapest-Zágráb viszonylaton budapesti indulással nem foglalható.
Forrásaink szerint a nyár egyfajta kísérleti időszak lesz a légitársaság számára, amennyiben Zágráb hozza számokat, a téli menetrend szerint is közlekedik majd. Szintén megtudtuk, hogy a Qatar Airways egy ideje már szemez a nyugat-balkáni térséggel. A linked2balkan üzleti hírportál novemberben még arról számolt be, hogy a zágrábi járat várhatóan Belgrádon keresztül közlekedik majd. A portál az Arabian Business hetilapra hivatkozva számolt be arról, hogy Al Baker új desztinációik között Zágráb Belgrádot is említette.