A Turizmus Online úgy értesült, hogy egyrészt továbbra is megvan irántunk a bizalom az Ázsia felé menő forgalomban. A Qatar Airways nem adott ki hivatalos közleményt ellentétes véleményéről, mindenesetre figyelemmel követik az eseményeket.
Másrészt a Qatar Airways járataira Dohába, Dohából legfeljebb heti néhány 10 utast hordott rá a Malév, ami a havi 3-4000 közötti utasszámukhoz képest elenyésző. Illetve pótolható pont a Malév kiesése miatt, mivel azok az utasok, melyeket a magyar légitársaság a szintén oneworld szövetséghez tartozó Qantas és Cathay Pacific járatokra Ázsia fele, azok megjelenhetnek a Qatar foglalásaiban. Kölünösen olyan járatokon, melyeket ún. back-tracking – azaz nyugat fele átszállva, majd vissza ismét kelet fele a célállomásra – nélkül a Qatar repül legjobb csatlakozással, jó áron. Ilyen például a Seychelles- és a Maldív-szigetek, nem beszélve olyan úti célokról, melyeket a térségben csak ők repülnek.
Mint azt korábban megírtuk, a Qatar Airways Budapest érintésével repüli a nyári időszak alatt Zágrábot. Az útvonalon már csak a repülési jog megadására várnak, mely előrébb kerülhet most, hogy a Malév kiesett. Jóllehet, a Qatar ezen az útvonalon nem tervez point-to-point repülni, illetve Ferhegyről induló járatokra sem hordana rá, ami korábban ennek a rövid távú Malév járatnak a lényege volt.