A Rynair vezérigazgatója, Michael O'Leary megerősítette, hogy az ügyben már tárgyalásokat folytatnak a British Airways, az Aer Lingus, a Virgin Atlantic, a Norwegian Air Shuttle és a TAP légitársaságokkal. Hozzátette, hogy a Ryanair – amely eddig nem bátorította átszállásra utasait – már novemberben elkezdheti első ráhordó járatainak üzemeltetését az Aer Lingus interkontinentális útvonalaira, a következő 5-10 év során pedig további hosszú távú járatokat láthat el utasokkal.
O'Leary elmondta: „Az együttműködésben részt vevő légitársaságok számára mindenképpen előnyt jelent majd az, hogy jóval kedvezőbb áron jutnak ráhordó járatokhoz, ha megállapodást kötnek a Ryanairrel, azt viszont el kell fogadniuk, hogy nekik kell vállalni a felelősséget a lekésett csatlakozásért.” Hozzátette, hogy a Ryanair biztosítani fogja azt, hogy az ő járataikat lekéső utasokat későbbi járatokkal elvigye. A vezérigazgató úgy becsüli, hogy egy évtizeden belül a diszkont légitársaságok utasainak fele átszállási célból repülne a fapadosokkal.
O'Leary úgy nyilatkozott, hogy a Ryanair már tárgyal a portugál TAP légitársasággal a lisszaboni ráhordó járatokkal kapcsolatban, valamint a Norwegiannel és a Virginnel a gatwicki átszállójáratokról. Tárgyalásokat folytatnak ugyanakkor az IAG (International Airlines Group) csoporttal is az együttműködésről, az utóbbihoz tartozó légitársaságok (Iberia, British Airways, Vueling) Stansted repülőtérről induló járataival kapcsolatban.
Ezzel körülbelül egy időben jelentette be a Ryanair azt is, hogy megállapodást kötöttek a CarTrawlerrel, miszerint elindítják a Ryanair Car Hire autóbérlést, ez az együttműködés lépett a korábbi, Hertz-cel való megállapodás helyébe. A CarTrawler rendszere lehetővé teszi, hogy az utasok 30.000 helyszín 1.500 kölcsönzője közül választhassanak. A Ryanair weboldalán szeptember elsejétől lesz elérhető a szolgáltatás.
Forrás: Travel Mole