A Budapest–Esztergom vonalon tavaly 3,3 millióan utaztak, idén az első tíz hónapban viszont már 3,2 millió fizető utas vette igénybe a vasúttársaság járatait. Összehasonlítva 2017 és 2018 hasonló időszakát kijelenthető, hogy egy év alatt félmillió utassal, azaz 16 százalékkal emelkedett a kötöttpályás közlekedést választók száma a 2-es számú vonalon. Így év végére eléri a 3,8-3,9 milliót az utasszám. Ezen adatokban például nincsenek benne a jogszabály alapján díjmentesen utazók (65 év felettiek, 6 év alattiak, határon túli magyarok, díjmentesen utazó diákcsoportok), valamint a fővároson belül Budapest-bérletet használók. Az utasforgalom figyelemre méltó növekedése mellett kimagasló a menetrendszerűség is: a járatok 96 százaléka pontosan ért célba. A pályafelújításnak és villamosításnak köszönhetően április 9-től egyébként a korábbi dízelmotorvonatok helyett modern, elektromos FLIRT-szerelvények közlekednek a Budapest–Esztergom vonal teljes szakaszán, május 20-ától pedig zónázó menetrendet vezetett be a MÁV-START a FLIRT-ök jobb menetdinamikájára alapozva. Ennek eredményeként a gyorsított személyvonatok menetideje 26 perccel 62 percre csökkent a Nyugati pályaudvar és Esztergom között.
Az elmúlt három évben mintegy 4 millióval nőtt a MÁV-START utasszáma országos viszonylatban, a növekedés leginkább a nagy elővárosi forgalmat lebonyolító szakaszokon kiugró. A fejlesztések gyümölcse pedig a Budapest–Székesfehérvár vonalon is beérett, ahol 2015-ben még alig 7, 2016-ban 7,2, tavaly azonban már 8 millióan vették igénybe a vasutat. Már biztosan rekordok fognak megdőlni ezen a szakaszon is: az első tíz hónap adatai szerint összesen 7,9 millió alkalommal vásároltak menetjegyet, ami a tavalyi év hasonló időszakához képest 18 százalékos bővülést jelent.
A vasúttársaság a legnagyobb forgalmú elővárosi vonalakon Budapest–Vác–Szob és Budapest–Cegléd–Szolnok vasútvonalakon KISS emeletes motorvonatokat állít forgalomba 2019 végétől. Az új járműbeszerzések révén az elővárosban szinte teljes mértékben modern motorvonatok szállítják majd az utasokat. A vasúttársaság azt várja a Kelenföld–Százhalombatta, valamint a Budapest–Hatvan vonalszakasz teljes felújítása után, hogy stabilabb, kiszámíthatóbb lesz a menetrend, és a nagyobb pályasebesség révén csökken majd az elővárosi vonatok menetideje, az átmeneti kényelmetlenségek után pedig magasabb színvonalú szolgáltatást vehetnek igénybe az utasok és az áruszállító vasúti társaságok.