A meghívott vendégek a szokásos biztonsági ellenőrzést követően elsőként a Budapest Airport tűzoltósági központjába látogattak. Az utazási szakemberek megismerkedtek a lánglovagok munkaeszközeivel, munkarendjükkel, s a bátrabbak még azon a csövön is lecsúszhattak, amit a tűzoltók riasztás esetén használnak. Nem kis teljesítmény ez egy civiltől, hiszen, ahogy azt az egyik tűzoltó humorosan megfogalmazta, a rúd inkább mély, mint magas. A tűzoltóság épületét a reptér legmagasabb pontjáról, az irányító toronyból is szemügyre vehette a csoport. Biztonsági okokból a légiirányítók termébe ugyan nem léphettek be, de a tervezett program szerint a kilencedik emeleti időjárás észlelő teraszról megtekinthették az Air Malta menetrendszerinti járatának landolását. A légiirányítók által több százszor végigkövetett eseményről azonban a légitársaság vendégei lemaradtak, mivel a gép a vártnál hamarabb érkezett Ferihegyre. „Gépeink a legritkább esetben késnek, sőt, a legtöbbször, ahogyan mai is, hamarabb érkeznek meg Budapestre.” – büszkélkedett Lehotai Zsófia, az Air Malta sales managere. Az irányító toronytól a beszálló folyosóra csatlakoztatott Air Malta gépig, a kifutópályát megkerülve, egy 25 kilométeres(!) kört megtéve érkezett a csoport. Az Airbus 319-esen a szakemberek megismerkedtek a pár éve teljesen lecserélt flotta fedélzeti szolgáltatásaival, személyzetével, valamint étel- és italkínálatával. A többek által már jól ismert, a társaság Airbus 319-es és 320-as gépeinek kényelmes bőrüléseit azonban hamarosan el kellett hagynia a csoportnak, hiszen kint már várakoztak a beszálló utasok, akiket semmilyen körülmények közt sem akarna megvárakoztatni az Air Malta csapata. A „felfedezőút” végül a 2A terminál egyik éttermében, rövid kóstolóval zárult. A rendhagyó fedélzeti- és reptérlátogatást az Air Malta április 17-én és május 8-án megismétli.
Rendhagyó bemutatót tartott Ferihegyen az Air Malta
Az Air Malta menetrend szerint Budapestre közlekedő Airbus 319-es járatát és a ferihegyi repülőtér működését tanulmányozhatták közvetlen közelről az Air Malta árpilis 10-i különleges rendezvényén a légitársaság szakmai partnerei.

SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről
A Csoport bevétele 527 millió dollárral (+2,8%) nőtt az egy évvel korábbihoz képest, és így 19 540 millió dolláros rekordot ért el.

Új kompjárat Málta és Szicília között
Az út körülbelül két órát vesz igénybe.

Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta
A tavaszi szünet sikerét követően a májusi hosszú hétvége is minden várakozást felülmúlt a balatoni hajózásban.

Már készül a balatoni főszezonra a MÁV
Pályafelújításokkal készül a balatoni főszezonra a MÁV, ezért erre a hétre időzítették a vágányzárat Székesfehérvár és Lepsény között.

Belépési korlátozások a madridi repülőtéren
A közleményben nem tértek ki arra, hogy a korlátozást pontosan mikortól vezetik be.

Leáll a máltai légitársaság
A leállás magyarországi járatpárokat is érint.

A KLM újraindítja izraeli járatait
A légitársaság szerint a körülmények kellően javultak a szolgáltatások újraindításához.

IATA : új szempontok a biztonságosabb földi kiszolgálás érdekében
A hangsúly három fő területen van: a biztonság javítása, a globális szabványok bevezetése és a fenntarthatóság előmozdítása.

Wizz Air: ugrásszerűen megnőtt a Skandináv térségbe utazók száma
Egyre többen választják nyaralásuk célpontjának a hűvösebb Skandináv térséget.

Beköszöntött a Nagy Vonatozás korszaka
A vonatozás virágkorát éli, és egy friss kutatás szerint az európai utazók közül a következőkben még többen veszik majd igénybe ezt a szolgáltatási formát.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.