Az egyik legnagyobb európai légitársasági csoport, a Lufthansa öt éve az utazási irodák nagy felzúdulását okozva vezette be, hogy minden olyan jegy után plusz pénzt kérnek, amelyet a saját honlapjain vagy irodáin kívül, tehát a hagyományos GDS-rendszereken (Amadeus, Sabre, Travelport) keresztül foglalnak. Ezzel gyakorlatilag az online utazási irodákat és jegyértékesítő honlapokat hozták nehezebb helyzetbe. Most koronavírus-járvány ide vagy oda, a cég növelte a kirótt díj mértékét. A Skift beszámolója szerint eddig jegyenként 16 eurót számolt fel a társaság, ez október 1-jétől közel 20 százalékkal 19 euróra módosul. Az AIRportal.hu kérdésére a Lufthansa megerősítette a díjtétel emelését, és a GDS rendszerek üzemeltetési költségének növekedésével indokolta. Cikkében a Skift megjegyezte, hogy a légitársaság hónapok óta nem jut dűlőre a GDS üzemeltetőkkel az új felhasználási feltételekről.
Forrás: Airportal.hu