A pályázat során a Budapest Airport és partnerei sikeresen bizonyították, hogy a magyar főváros alkalmas egy ilyen jelentős és ekkora méretű rendezvény befogadására.
A döntés során számos kérdést megvizsgáltak: milyen Budapest légi összeköttetése és elérhetősége a delegációk számára, van-e megfelelő méretű és kapacitású rendezvényhelyszín, amely képes akár 200 légitársaság és 250 repülőtér küldöttségét befogadni.
Emellett megfelelő helyszínt kell biztosítani a rendezvény csúcspontját jelentő „Networking” gálaest számára és jelentős, minimum 3-5 csillagos szabad szállodai kapacitással kell rendelkezni a konferencia idejére, lehetőleg közel a rendezvényhez.
A Budapest Airport több mint egy évtizede vesz részt a különféle Routes eseményeken, beleértve a világméretű World Route Development Forumot és az annak mintájára 6 évvel ezelőtt bevezetett európai rendezvényt, a Routes Europe-ot. Az idei rendezvényeken a Budapest Airport sorra nyerte el a fődíjakat a marketing kategóriában, amit a részletesen kidolgozott pályázati anyagnak, valamint a marketing területén megvalósított folyamatos innovációnak köszönhetett.
A pályázat bemutatta az új terminálépület, a SkyCourt megnyitását, járatfejlesztési ösztönzőket, részletes piaci elemzéseket, repülőtéri kutatásokat, termékfejlesztést, a Magyar Turizmus Zrt.-vel folytatott együttműködést, közös, például a digitális és a szociális médiában megvalósított kampányokat és az elmúlt 12 hónap során indított hét új járatot, köztük a Qatar Airways dohai, az American Airlines New York-i és a Sky Work Airlines berni járatát.
„Nagy örömünkre szolgál, hogy mi lehetünk a Routes Europe 2013 házigazdái.” – mondta el Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója. Hozzátette: „Meggyőződésem, hogy Budapest és Magyarország méltó helyszínéül szolgál egy ilyen rangos és elismert iparági eseménynek. A Budapest Airport, a Magyar Turizmus Zrt. (a Magyar Kongresszusi Irodával közösen) és a Budapesti Turisztikai Hivatal együttműködése kétségkívül garanciát nyújt arra, hogy az idelátogató küldöttségek kiváló fórumon vehessenek részt.”
David Stroud, az eseményt szervező UBM Aviation légiközlekedésért felelős ügyvezető alelnöke örömmel jelentette be Budapestet, mint a 8. Routes Europe helyszínét. Mint elmondta: „Kifejezetten nehéz volt a választás, hiszen különösen kiélezett verseny folyt. Azt hiszem, tökéletes döntést hoztunk. Budapest Európán belülről és kívülről egyaránt kiválóan megközelíthető, a város infrastruktúrája és az első osztályú rendezvényszervezési lehetőségek mind adottak. Máris várom, hogy a budapesti csapattal dolgozhassunk az újabb sikeres rendezvényen."
A Routes Europe konferenciát 2005 óta évente rendezik meg és legfontosabb célja, hogy az európai légitársaságok és repülőterek, valamint turisztikai hivatalok vezetőinek fórumot biztosítson a légiközlekedést érintő legfontosabb kérdések megvitatására, új járatok és szolgáltatások elindítására, tulajdonképpen az üzletkötésre.
Az idei konferenciát az olaszországi Szardínia fővárosában, Cagliariban rendezték és nem kevesebb, mint 700 küldött vett rajta részt. A 2012-es helyszín Tallinn, Észtország fővárosa, a soron következő 2013-as helyszín pedig Budapest lesz.