Hetente egyszer repülne az Ammán-Budapest járat

Alig egy hete még arról számoltunk be, hogy a jordán Royal Wings néhány napon belül hivatalosan is bejelenti közvetlen budapesti charter járatának indítását. A valóság ezzel szemben az...

...hogy a járatnyitás továbbra is tervezés alatt áll. A Budapesten kedden a Ferihegy és az illetékes minisztérium képviselői nélkül megrendezésre került sajtótájékoztatón azonban egyelőre nem egy konkrét járat megnyitásáról számolt be a Royal Wings képviselője, hanem a kalkuláció egy fázisáról, mely ha sikeresen alakul és egyebek mellett a sajtótájékoztatót követő jordán-magyar turisztikai workshop során több utazásszervezőt is megnyernek, akkor október 16-tól indulhat a menet. Ez a járat hetente egyszer, szerdánként közlekedne. Az Ammánból reggel 7-kor felszálló gép Budapestről 1140-kor venné visszafele az irányt. Az időpont egy a helyszínen megszólaltatott utaztató szerint kevésbé üdvös, mivel a későbbi jordániai érkezés és korai hazaindulás miatt egy fél napot elvesznek a nyaralóktól, akik majd mennek a panaszirodába, hogy adják vissza pénzük egy részét, mert az egy hét nem egy hét volt.

Az ammáni indulás

annyiban tűnik fix pontnak, hogy a szintén felmerült aqabai üzemelés csak heti 4-5 járat mellett lehetne nyereséges a Royal Wings kalkulációi értelmében, mely a társaság szerint nem biztosított. Amennyiben az Ammán-Budapest járat indításához szükséges összes körülmény klappol január 29-ig 16-szor fordulna meg a Ferihegyen. Ellátás a három órás úton nincs, csak ha fizetünk érte. A kedden prezentált 400 dollár körüli menettérti jegyárban 20 kilónyi feladott poggyász foglaltatik. 

Az 1996-ban, a Royal Jordanian leányaként alapított, a charterezésre 2005-ben váltó Royal Wings anyacége járatait is használhatja, ami azért üdvös, mert flottájában egyetlen gép van. Az Airbus A320-ast 155 utasra székezték. Ezt kéne 1-3 utazásszervezőnek töltenie. 

A járat töltésében

ugyanakkor igen eltökéltnek tűnik a Jordán Turisztikai Hivatal (JTB). Nem csupán a közös workshop tető alá hozásával, sajtóutak szervezésével, hanem ha kell, pénzzel nyúl a járat hóna alá. Egyfelől 50%-os hirdetési támogatást nyújt. Másfelől a járaton üresen maradt ülések költségének 50%-át szintén a JTB pótolja ki. Mindezt amiatt, hogy a JTB úgy döntött: hatalmas potenciál rejtőzik a magyar piacban. Biztos, hogy van hova fejlődni a tavalyi 4614 érkezésünket követően. Mint még arról egy korábbi cikkünkben beszámoltunk, a jordánok akár 20%-os növekedést is elképzelhetőnek tartanak idén a magyar piacról. Persze, ha ez a növekedési ütem folytatódik, sem lesz könnyű versenybe szállni a 2000-2005 közötti 100 ezres magyar vendégszámmal, melyhez nagy mértékben járult hozzá a Jordán Tours által jelentős jordán állami dotációval árult utak tömkelege.


Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel

Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel 

Az AVIAREPS Magyarország, az idén 30 éves AVIAREPS cégcsoport magyar leányvállalata jelentette be a járatindítást.
Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi

Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi 

Dubajban vasárnap bejelentették az emírség azon tervét, hogy az Al Maktoum nemzetközi repülőteret a világ legnagyobb repülőterévé fejlesztik.
A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába

A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába 

A Jókaival a nagyközönség május elsejétől Balatonfüreden találkozhat, ahol sétahajóként üzemel  a teljes hajózási szezonban.
Lazulós döntés a holland légitársaságnál

Lazulós döntés a holland légitársaságnál 

Tornacipőt hordhat májustól a KLM teljes hajózó személyzete.
Új éjszakai járat indul Sopronból Varsóba

Új éjszakai járat indul Sopronból Varsóba 

A FlixBus új közép-európai járatával bővíti a Magyarországról elérhető úti célok kínálatát. A naponta közlekedő közvetlen járat kényelmes és megfizethető lehetőséget kínál Sopron lakosainak, hogy felfedezzék Varsó gazdag kulturális életét.
Ritkítják a balatoni buszjáratokat május 1-jétől

Ritkítják a balatoni buszjáratokat május 1-jétől 

Olyan lépést tett a Volánbusz, mintha náluk senkit nem érdekelné, hogy a főszezon közeledtével tömegközlekedési eszközzel is el lehessen érni hazánk nyári legfőbb turisztikai célpontját a főváros felől.
Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.
Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?