Hetente egyszer repülne az Ammán-Budapest járat

Alig egy hete még arról számoltunk be, hogy a jordán Royal Wings néhány napon belül hivatalosan is bejelenti közvetlen budapesti charter járatának indítását. A valóság ezzel szemben az...

...hogy a járatnyitás továbbra is tervezés alatt áll. A Budapesten kedden a Ferihegy és az illetékes minisztérium képviselői nélkül megrendezésre került sajtótájékoztatón azonban egyelőre nem egy konkrét járat megnyitásáról számolt be a Royal Wings képviselője, hanem a kalkuláció egy fázisáról, mely ha sikeresen alakul és egyebek mellett a sajtótájékoztatót követő jordán-magyar turisztikai workshop során több utazásszervezőt is megnyernek, akkor október 16-tól indulhat a menet. Ez a járat hetente egyszer, szerdánként közlekedne. Az Ammánból reggel 7-kor felszálló gép Budapestről 1140-kor venné visszafele az irányt. Az időpont egy a helyszínen megszólaltatott utaztató szerint kevésbé üdvös, mivel a későbbi jordániai érkezés és korai hazaindulás miatt egy fél napot elvesznek a nyaralóktól, akik majd mennek a panaszirodába, hogy adják vissza pénzük egy részét, mert az egy hét nem egy hét volt.

Az ammáni indulás

annyiban tűnik fix pontnak, hogy a szintén felmerült aqabai üzemelés csak heti 4-5 járat mellett lehetne nyereséges a Royal Wings kalkulációi értelmében, mely a társaság szerint nem biztosított. Amennyiben az Ammán-Budapest járat indításához szükséges összes körülmény klappol január 29-ig 16-szor fordulna meg a Ferihegyen. Ellátás a három órás úton nincs, csak ha fizetünk érte. A kedden prezentált 400 dollár körüli menettérti jegyárban 20 kilónyi feladott poggyász foglaltatik. 

Az 1996-ban, a Royal Jordanian leányaként alapított, a charterezésre 2005-ben váltó Royal Wings anyacége járatait is használhatja, ami azért üdvös, mert flottájában egyetlen gép van. Az Airbus A320-ast 155 utasra székezték. Ezt kéne 1-3 utazásszervezőnek töltenie. 

A járat töltésében

ugyanakkor igen eltökéltnek tűnik a Jordán Turisztikai Hivatal (JTB). Nem csupán a közös workshop tető alá hozásával, sajtóutak szervezésével, hanem ha kell, pénzzel nyúl a járat hóna alá. Egyfelől 50%-os hirdetési támogatást nyújt. Másfelől a járaton üresen maradt ülések költségének 50%-át szintén a JTB pótolja ki. Mindezt amiatt, hogy a JTB úgy döntött: hatalmas potenciál rejtőzik a magyar piacban. Biztos, hogy van hova fejlődni a tavalyi 4614 érkezésünket követően. Mint még arról egy korábbi cikkünkben beszámoltunk, a jordánok akár 20%-os növekedést is elképzelhetőnek tartanak idén a magyar piacról. Persze, ha ez a növekedési ütem folytatódik, sem lesz könnyű versenybe szállni a 2000-2005 közötti 100 ezres magyar vendégszámmal, melyhez nagy mértékben járult hozzá a Jordán Tours által jelentős jordán állami dotációval árult utak tömkelege.


Friss jelentés az Emirates és a flydubai partnerségi együttműködéséről

Friss jelentés az Emirates és a flydubai partnerségi együttműködéséről 

Az Emirates és a flydubai szolgáltatásai iránti erőteljes kereslet 36 százalékos utasszám-növekedést eredményezett egy év alatt.
Környezetszennyező privátrepkedések Ausztriában

Környezetszennyező privátrepkedések Ausztriában 

Megdöbbentő adatokat közölt az osztrák Wiener Zeitung friss beszámolója.
Átadták a HungaroControl új távoli toronyirányítási rendszerét

Átadták a HungaroControl új távoli toronyirányítási rendszerét 

A fejlesztéssel a cég az első olyan léginavigációs szolgáltató a világon, amely helyhez kötöttség nélkül tudja irányítani egy-egy repülőtér terminálforgalmát.
Környezetbarát hangárt alakítanak ki az amszterdami reptéren

Környezetbarát hangárt alakítanak ki az amszterdami reptéren 

A KLM a környezeti hatások csökkentése érdekében új módszereket vet be egyik hangárjának felújítása során.
Ismét a magyar utakat járják a Google furcsa autói

Ismét a magyar utakat járják a Google furcsa autói 

Újra megjelennek Magyarországon a Google járgányai.
A Lufthansa megszünteti a fedélzeti árusítást hosszú távú járatain

A Lufthansa megszünteti a fedélzeti árusítást hosszú távú járatain 

A Lufthansa gazdasági okokból leállítja a fedélzeti értékesítést hosszú távú járatain.
Emirates és Visit Hungary megállapodás

Emirates és Visit Hungary megállapodás 

Az Emirates légitársaság együttműködési megállapodást írt alá a Visit Hungaryvel a Magyarországra irányuló beutazó turizmus fellendítése érdekében.
A Wizz Air törölte a Lisszabonból Budapestre tartó járatát

A Wizz Air törölte a Lisszabonból Budapestre tartó járatát 

A légitársaság már közvetlenül tájékoztatta azon érintett utasait, akik a weboldalon, illetve applikáción keresztül intézték foglalásukat.
Járattörlések a belgiumi repülőtéren

Járattörlések a belgiumi repülőtéren 

A közlekedési vállalatok szakszervezeteinek sztrájkja miatt közlekedési fennakadások és járattörlések várhatók április 29-én.
Az ír fapados fellép a reptéri ivászatok ellen

Az ír fapados fellép a reptéri ivászatok ellen 

A Ryanair már januárban azt javasolta, hogy az EU vezessen be alkoholkorlátozást a repülőtereken – közölte a CNN.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.